۲ نفر

علی خراسانی درگذشت

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۶
کد خبر: 848459
علی خراسانی درگذشت

«علی خراسانی» نویسنده، داستان‌نویس، کارگردان و پیشکسوت حوزه رمان، داستان و ادبیات و هنر خراسان به علت بیماری و در سکوت خبری رسانه‌ها و مسئولان درگذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرحوم خراسانی در اثر ابتلا به بیماری سرطان خون (لوسمی حاد میلوئیدی) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم مشهد بستری شد که پس از حدود یک ماه مبارزه با این بیماری سخت، در صبح یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ دارفانی را وداع گفت. پسر مرحوم خراسانی خبر درگذشت پدرش را تایید کرده است.

پیکر وی در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد بلوک ۶۶ ردیف ۲۹ شماره ۷ به خاک سپرده شد.

قنبرعلی فاکهی خراسانی، معروف به علی خراسانی متولد اول اردیبهشت ۱۳۳۰ در مشهد و دارای مدرک کارشناسی الهیات و فلسفه از دانشگاه فردوسی مشهد بود. وی در کسوت معلم ادبیات و زبان فارسی در دبیرستان‌های این شهر فعالیت داشت.

خراسانی با رادیو مشهد از سال ۱۳۶۰ به عنوان نویسنده و پژوهشگر آغاز همکاری کرد و مدت زیادی در دهه ۶۰ نویسنده ثابت برنامه‌های مختلف رادیو بود.

پس از آن وی در زمینه تهیه‌کنندگی، نویسندگی، ویراستاری و نمایشنامه‌نویسی برنامه‌های رادیویی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و مذهبی را برعهده داشت که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های دهکده، پیاده تا اوج، مشاهیر خراسان، در خلوت خیال، پله پله تا خدا، ما و شما و برنامه های مناسبتی در رادیو زیارت اشاره کرد.

مرحوم خراسانی به پژوهش در زمینه مسائل اقتصادی-اجتماعی و کشاورزی در شهرستان‌های استان خراسان رضوی و شناسایی فضلا و اهالی علم و ادب بومی در شهرستان‌ها فعالیت داشت.

وی در سال‌های دهه ۱۳۷۰ به عنوان خبرنگار، نویسنده و ویراستار با نشریات مختلفی همچون شهرآرا و اقتصاد خراسان همکاری داشت.

استاد علی خراسانی در سال‌های اخیر با گروه‌های ادبی مختلفی در زمینه داستان نویسی، شعر و ادبیات همکاری گسترده و موثر داشت.

خراسانی یکی از اعضای ثابت و فعال و اصلی نشست‌های عصرانه داستان‌نویسان رضوی در سه‌شنبه‌های به‌نشر مشهد به دبیری مرحوم سعید تشکری در فروشگاه مرکزی کتاب آستان قدس رضوی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha