۰ نفر

کمبود سرباز برای ارتش اسرائیل مشکل ساز شد

استخدام بازنشستگان در ارتش به دلیل کمبود نیرو

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 849910
استخدام بازنشستگان در ارتش به دلیل کمبود نیرو

بعد از اظهارات جنجالی مشاور امنیت رژیم اسرائیل، یک سایت عبری گزارش داد که ارتش اسرائیل کفگیرش به ته دیگ خورده و به دنبال جذب کهنه سربازان و نظامیان بازنشسته برای ارسال به جنگ غزه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وب سایت عبری واللا رژیم اسرائیل امروز چهارشنبه به کمبود نظامیان در ارتش اشاره کرد و نوشت که ارتش اسرائیل از این مسئله رنج می‌برد و به همین دلیل به دنبال ایجاد لشکر جدیدی برای انجام مأموریت‌های مختلف است.

بر اساس این گزارش، این لشکر، شامل زنان و مردان نظامی است که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و یا داوطلب و از طبقه حریدی‌ها (صهیونیست های ارتودوکس افراطی) هستند. متی باروخ، ژنرال بازنشسته ارتش مأمور به تشکیل این لشکر شده و احتمالا بتواند ۴۰ هزار نظامی را جذب کند.

نزدیک به ۹ ماه از جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه می‌گذرد و این جنگ نه تنها برای صهیونیست‌ها اهدافشان را محقق نکرده است بلکه به جنگی فرسایشی و هزینه‌بر (هم سیاسی، نظامی و هم حیثیتی) شده است. به همین دلیل طی روزهای اخیر ده‌ها تن از نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل دست به تمرد زده و گفته‌اند حتی در صورت مجازات هم حاضر به بازگشت به جبهه غزه نیستند و جنگ بنا به گفته رسانه‌های صهیونیست‌ها، هزاران نظامی را از نظر روحی و روانی به هم ریخته و نیاز به درمان دارند و این علاوه بر معلولیت هزاران صهیونیست است.

دیروز سه شنبه، «زاحی هنگبی»، مشاور امنیت داخلی این رژیم در اظهاراتی قابل تأمل به طولانی بودن پروسه حذف حماس ( به عنوان یکی از اهداف اعلامی جنگ) اشاره کرد و گفت که حتی در صورت حذف، حماس به عنوان جریان و اندیشه حضور و بقا خواهد داشت.

این اظهارات به مذاق خود صهیونیست‌های جنگ طلب خوش نیامد و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کرد که سه وزیر کابینه نتانیاهو از هنگبی خواستند در مورد اظهارات خود مبنی بر ناتوانی ارتش در نابودی جنبش حماس توضیح دهد.

رسانه‌های عبری زبان گفته‌اند اظهارات هنگبی با اظهارات دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که به خاطر آن مورد انتقاد شدید اعضای کنست (پارلمان) و وزرای صهیونیست قرار گرفته بود، همخوانی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هاگاری نیز اخیرا به غیرممکن بودن نابودی حماس اذعان کرد و گفت این جنبش یک حزب و جریان است که در دل مردم ریشه دوانده و هرکس فکر کند می‌تواند آن را نابود کند، کاملا به اشتباه رفته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اظهارات هاگاری در مورد غیرممکن بودن نابودی حماس خشم نتانیاهو را برانگیخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha