۰ نفر

تحلیل اونس جهانی و مسیر پیش روی طلا / گزارش شورای جهانی طلا از بانک‌های مرکزی چه می‌گوید؟

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 849861
تحلیل اونس جهانی و مسیر پیش روی طلا / گزارش شورای جهانی طلا از بانک‌های مرکزی چه می‌گوید؟

در این گزارش تحلیلی به بررسی اخبار موثر و پیش‌بینی روند طلا بر اساس شمارش امواج پرداخته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شورای جهانی طلا (World Gold Council) گزارش و ارزیابی سالانه خود را به روزرسانی کرده است. در این ارزیابی ۶۹ بانک مرکزی جهان شرکت کرده‌اند. پاسخ بانک‌های مرکزی جهان به این سوال که در ۱۲ ماه آینده، ذخایر طلای خود را چگونه تغییر می‌دهید در نمودار زیر آمده است. در این نمودار، افزایش ذخایر با رنگ سرمه‌ای، عدم تغییر ذخایر با رنگ سبز و کاهش ذخایر با رنگ بنفش نشان داده شده است.

تحلیل اونس جهانی و مسیر پیش رو طلا / گزارش شورای جهانی طلا از بانک‌های مرکزی چه می‌گوید؟

بر اساس این نظرسنجی، ۲۹ درصد از بانک‌های مرکزی دنیا پیش‌بینی می‌کنند که ذخایر طلایی آن‌ها افزایش خواهد یافت. این بالاترین درصد از سال ۲۰۱۸ تا به امروز است. بانک های مرکزی جهان در حالی به بالا بردن ذخایر طلا فکر می‌کنند که قیمت طلا در اوج‌های تاریخی به سر می برد. از نمودار بالا می‌توان چنین استنباط کرد که انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی دنیا در ۱۲ ماه آینده خریدار طلا باشند. این یعنی با وجود قیمت بالای طلا، بانک های مرکزی به خرید طلا ادامه خواهند داد.

انتظارات نرخ بهره آمریکا

نرخ بهره پایین باعث افزایش قیمت طلا و نرخ بهره بالا باعث کاهش قیمت طلا می شود. در واقع نرخ بهره بالا، هزینه فرصت سرمایه گذاری در طلا را بالا می برد که به زیان خریداران است.

حال فدرال رزرو آمریکا گفته که در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تنها یک بار کاهش خواهد داد. در رابطه با دومین کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ شک و تردید های زیادی وجود دارد. از دید بازار، اولین کاهش نرخ بهره آمریکا در فصل چهارم سال اتفاق خواهد افتاد. اگر داده های اقتصادی آمریکا ضعیف‌تر از پیش بینی‌ها باشند، شاید زمان اولین کاهش نرخ بهره به آینده نزدیک موکول شود که در این صورت قیمت طلا افزایش خواهد یافت. اما اگر داده های اقتصادی آمریکا به سیر صعودی خود ادامه دهند، قیمت طلا هم به خاطر انتظارات نرخ بهره‌ای تحت فشار خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها از روند حرکتی انس طلا در سال جاری

قیمت طلا از وقتی که گزارش NFP آمریکا منتشر شده، سیر صعودی دارد. اما روند نزولی بلند مدت‌تر هنوز پابرجاست. از زمانی که طلا به اوج تاریخی خود در محدوده ۲۴۵۰ دلار رسیده، شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم. واگرایی منفی هم در نمودار تکنیکال طلا تشکیل شده که از قیمت‌های پایین‌تر برای طلا حکایت دارد.

در یک سناریوی محتمل در تایم روزانه در حال تکمیل یک مثلث، تحت عنوان (B) از الگو اصلی هستیم.

در این مثلث لگ (D) در قله تاریخی ۲۴۳۰ دلار، مربوط به ۱۲ اپریل ۲۰۲۴ تمام شده و اکنون در حال تکمیل (E) هستیم و تکمیل شدنش هنوز کار دارد. با اتمام این لگ رشد خوبی برای انس جهانی پیش‌بینی می‌شود.

موج (C) از (E) می‌تواند خود مثلث یا دیامتریک باشد. لذا اولین حمایت معتبر: ۲۳۰۰-۲۲۸۰ می‌باشد.

-

تحلیل اونس جهانی و مسیر پیش رو طلا / گزارش شورای جهانی طلا از بانک‌های مرکزی چه می‌گوید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha