۰ نفر

بیانیه دوم ستاد اصناف کشور «پزشکیان» منتشر شد

اصناف خواستار حاکمیت قانون و حذف تبعیض جنسیتی در جامعه صنفی

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 849894
اصناف خواستار حاکمیت قانون و حذف تبعیض جنسیتی در جامعه صنفی

بیانیه دوم ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان با رویکرد اجرای قانون و حذف تبعیض جنسیتی در جامعه صنفی منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان در این‌ بیانیه چنین آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم»

خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند.

مردم شریف ایران، خانواده بزرگ اصناف؛

امروز به واسطه انتخاب رییس‌جمهور آینده کشورمان، فرصتی ارزشمند فراهم شده است که می‌توانیم در تعیین سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشورمان نقش‌آفرین باشیم.

در تاریخ ایران عزیزمان، هیچ رخداد و رویدادی را نمی‌توان جستجو کرد که خانواده شریف و بزرگ اصناف در آن حضوری پررنگ نداشته باشند.

امروز نیز در گذرگاه تاریخی حساس و مهم دیگر و برای انتخاب رییس‌جمهور، جامعه صنفی به میدان آمده است تا در فراخوانی عمومی هموطنان عزیز را به مشارکت در انتخابات دعوت کند.

ستاد اصناف کشور جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، ضمن تاکید بر فراخوان عمومی برای مشارکت آحاد مردم در انتخابات هشتم تیرماه، از مردم شریف ایران، خصوصا اعضای خانواده بزرگ اصناف می‌خواهد با رای به دکتر مسعود پزشکیان، حماسه‌ای دیگر را رقم زده و سکان هدایت دولت را به فرزند عزیز ایران بسپارند.

در دعوت عمومی از جامعه صنفی کشور برای حمایت از دکتر پزشکیان، بخش قابل توجهی از اعضای این خانواده لبیک گفته و بر حمایت قاطعانه خود از ایشان تاکید کرده‌اند.

آنچه موجب حمایت حداکثری جامعه صنفی از دکتر پزشکیان شده، علاوه بر شناخت دیرینه از ایشان، برنامه‌ها و اقداماتی است که برای کمک به جامعه صنفی و رفع مشکلات ایشان در دستور کار قرار دارد.

امروز جامعه صنفی کشور در محاصره قوانین ضد و نقیضی است که به موازات هم در ادوار مختلف تصویب شده و چون کلافی گره خورده، فعالان صنفی را گرفتار کرده است.

متاسفانه بروکراسی مسموم اداری به همین بسنده نکرده و خیل بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی که بسیاری از آنها مبنای قانونی ندارند را بر جامعه صنفی کشور تحمیل کرده است که در نهایت تبعات منفی تحمیل این هزینه‌ها متوجه اقتصاد و سفره خانواده‌ها می‌شود.

دکتر مسعود پزشکیان با رویکرد استفاده از کارشناسان خبره در همه حوزه‌ها، جامعه صنفی را به تغییر رویکرد سازمان‌های دولتی متولی اقتصاد خرد، بازار و بنگاه‌های صنفی امیدوار کرده و قاطبه فعالان اقتصادی کشور بر این باور مشترک هستند که با حضور ایشان در راس قوه مجریه، کار مردم به خودشان واگذار شود.

رویکرد قابل تحسین دیگر دکتر مسعود پزشکیان، توجه ایشان به جایگاه بانوان در عرصه‌های سیاست، اقتصاد و اجتماع است و حضور و همراهی دختر ایشان در اولین گام برای ورود به عرصه انتخابات در موعد ثبت‌نام‌ در ستاد انتخابات وزارت کشور، این پیام را به مردم ایران مخابره کرد.

باتوجه به این مهم که قریب به ۲۵ درصد مجوزهای کسب و کار و ۴۰ درصد فعالان صنفی را بانوان در اختیار دارند، توجه ویژه دکتر پزشکیان و دولت ایشان به جایگاه و مقام والای بانوان، می‌تواند آغازی برای پایان دادن به نگاه و رفتار تبعیض جنسیتی باشد.

با این رویکرد ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان بار دیگر از عموم مردم شریف ایران و بالاخص فعالان اقتصادی خصوصا جامعه صنفی می‌خواهد، از فرزند عزیز ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان حمایت کرده و با حضور پای صندوق‌های رای، این حمایت را علنی کنند.

ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha