۰ نفر

خاندوزی در پاسخ به اقتصاد آنلاین؛

پازل های جامانده از عملکرد اقتصادی دولت از زبان خاندوزی/ خط قرمزی برای اجرای طرح های خاص نداشتیم

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 849913
پازل های جامانده از عملکرد اقتصادی دولت از زبان خاندوزی/ خط قرمزی برای اجرای طرح های خاص نداشتیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگرچه در برخی پروژه ها، اقتصاد سیاسی حاکم بر برخی دولتها اجازه تاباندن نورافکن به برخی از بخش ها را نمی داد، اما علیرغم مقاومت ها به دستاوردهای خوبی در شناسایی فرارهای مالیاتی دست یافتیم.

اقتصاد آنلاین - لیلا مرگن: احسان خاندوی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت مبنی بر تکه های جامانده از پازل عملکرد وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم، گفت: با توجه به اینکه همواره سال پایانی دولتها، سالی است که بسیاری از تلاش ها و مقدمه سازی های اجرایی، قانونی و مقرراتی به ثمر و نتیجه می رسد و تلاش دولتمردان این است که بسیاری از پرونده های باز خود را در سال پایانی خاتمه داده و ثمره نهایی آن را برای فعالان اقتصادی به میوه تبدیل کنند، ما هم امسال تلاش داشتیم که اجزای پازلی که نیاز بود آخرین اقدامات برای آنها انجام گیرد را تکمیل کنیم.

وی افزود: البته شرایط شهادت رییس جمهور، سرعت اجرای برخی کارها را بیشتر کرد؛ اما مجموعا به نظر می رسد که اگر بخواهیم چند پروژه را در ذیل وزارت اقتصاد نام بریم، موفقیت ما در وزارت اقتصاد در جاهایی بود که گمان می کردیم با بیشترین سختی و دشواری مواجه هستیم و مقاومت بسیار بالا در حوزه اجرای آنها وجود داشت.

به گفته خاندوزی، اراده ای که رییس جمهور در پیشبرد کارها داشت در پروژه مربوط به شناسایی فرارهای مالیاتی قابل مشاهده است چراکه در دولتهای گذشته به دلیل اقتصاد سیاسی حاکم بر دولت، اجازه تاباندن نور افکن به برخی از بخش ها داده نمی شد، بنابراین پروژه شناسایی فرارهای مالیاتی جزو اتفاقات خوبی بود که علیرغم مقاومتها به آن دست یافتیم.

وی افزود: در حوزه مجوزها نیز به دلیل اینکه دستگاههای اجرایی مانع تولیدکننده و کارآفرینان کشور بود و البته برخی دستگاهها هم شکایت های خود را داشتند با حمایت رییس جمهور بر این مقاومت غلبه کردیم.

خاندوزی ادامه داد: در حوزه مالیه دستگاهها و امور مالیه شرکتهای دولتی و تجمیع حسابهای آنها در حساب خزانه با مقاومت بالایی مواجه بود که توانستیم با پشت گرمی که وجود داشت، کار را پیش بریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رییس جمهور شهید هیچگاه خط قرمز برای اینکه برخی ملاحظات و بخش ها کار را متوقف کنند، نداشت و این ها نمونه هایی از دستاوردهای قابل ذکری است که شاید اول دولت گمان نمی کردیم به سرانجام برسد که نمونه آن، سرعتی است که در دو سال و نیم گذشته برای ایجاد و پیشبرد سامانه مجوزها شاهد بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha