۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تراکنش‌های بدون محدودیت با کارت نکسو

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 834028
تراکنش‌های بدون محدودیت با کارت نکسو

در سال‌هایی نه چندان دور، بسیاری از پرداخت‌ها با استفاده از پول نقد صورت می‌گرفت. احتمالا بسیاری از افراد هنوز به خاطر دارند که خریدهای مختلف، از لوازم مورد نیاز در یخچال خانه گرفته، تا خرید ماشین و غیره، با پرداخت نقدی صورت می‌گرفت. امنیت در حمل پول نقد و سخت بودن انجام معاملات با آن، معضل بسیار مهمی بود. معضلی که توسط بانکداری دیجیتال و اینترنتی شدن فرایندها حل شد و نیاز به حمل پول نقد را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه بسیاری از بانک‌ها و موسسات، امتیازات مختلفی را به سپرده‌گذاران و استفاده‌کنندگان کارت‌های بانکی ارائه می‌دهند. برخی از این امتیازات شامل نرخ‌های سود مختلف متناسب با مدت زمان نگهداری سپرده در بانک و برخی دیگر شامل تسهیل فرایند پرداخت‌ها است.

نکسو، یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که امتیازات مختلفی را به استفاده‌کنندگان آن ارائه می‌دهد. به طور کلی، این کارت هوشمند تمامی امکانات موجود در سایر کارت‌های بانکی را دارد. از این کارت می‌توانید به راحتی همانند سایر کارت‌های بانکی، به انجام امور مالی روزانه خود شامل خرید از POS، کارت به کارت، خرید آنلاین، و هر اقدام دیگری که نیاز به یک کارت بانکی دارد، بپردازید.

همچنین نحوه پرداخت سود یکی دیگر از امتیازات جذاب موجود در این کارت می‌باشد. به طور کلی، زمانی که سرمایه خود را در بانک می‌گذارید، در کوتاه مدت،  بانک به حداقل مانده حساب شما به صورت ماه شمار، ۹ الی ۱۰ درصد از کل سرمایه شما در طی یک سال سود پرداخت می‌کند که برابر با ماهانه حدود ۰.۸۳ درصد می‌باشد. همچنین جریمه‌های مختلفی در صورت برداشت از میزان مشخص شده سپرده وجود دارد.

از سوی دیگر، برای استفاده از سود سپرده‌های بلند مدت، دسترسی پایینی به وجه خود در بانک خواهید داشت و در صورتی که بخواهید زودتر از موعد به پول خود دسترسی داشته باشید، میزانی از سود خود را از دست می‌دهید.

با این حال، کارت نکسو نه تنها محدودیتی در برداشت وجه در هر زمان ندارد، بلکه در صورت سرمایه‌گذاری در صندوق هدیه فارابی، سود به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. در واقع شما با سرمایه گذاری در صندوق هدیه فارابی در هر زمانی می‌توانید به وجه خود دسترسی داشته باشید بدون اینکه مشمول جریمه‌ای شوید. سود پرداخت شده نیز به صورت روزشمار، و سالانه بین ۲۳ الی ۲۶.۱ درصد می‌باشد.

این کارت همچنین همانند سایر کارت‌های بانکی، از امنیت بالایی برخوردار است. نکسو را می‌توان به نوعی کامل‌ترین کارت بانکی دانست. کارت هوشمند نکسو، محصول گروه مالی فارابی است که از معتبرترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایرانی به حساب می‌آید و میزبان میلیون‌ها سرمایه‌گذار است.

گروه مالی فارابی همواره توانسته است با نوآوری‌ها و خدمات جدیدی که در زمینه فعالیت‌های مالی ارائه داده است، استانداردهای موجود در این حوزه را ارتقا دهد.

در صورت سرمایه‌گذاری در صندوق هدیه فارابی، امکان پرداخت سود به صورت ساده و مرکب وجود دارد . اما سود مرکب چه مزیت‌هایی نسبت به سود ثابت دارد؟

فرض کنید که پول خود را در بانک در یک سپرده بلند مدت با سود سالانه ۲۳ درصد قرار داده‌اید که پرداخت آن به صورت ماهانه و ۱.۹ درصد از اصل پول می‌باشد و قرار است تا سپرده شما به مدت ۵ سال در این بانک باقی بماند. در این صورت، ماهانه مبلغ ثابتی از اصل پول به عنوان سود به شما پرداخت می‌شود.

در پرداخت سود مرکب، علاوه بر اصل پول، به سود پرداخت شده در سررسیدهای قبلی نیز سود تعلق می‌گیرد. جدول زیر نمونه پرداخت سود ساده و مرکب را با نرخ سود ۲۳ درصد و میزان سپرده ۱۰۰ میلیون تومان نشان می‌دهد.

نکته: پرداخت سود به صورت ماهانه محاسبه شده است.

سود ساده

سود مرکب

اختلاف

مبلغ در ابتدای سرمایه‌گذاری (میلیون تومان) / میزان پول در زمان مشخص شده

۱۰۰

۱۰۰

سال اول

۱۲۳

۱۲۵.۴۸

۲.۴۸

سال دوم

۱۴۶

۱۵۷.۴۷

۱۱.۴۷

سال سوم

۱۶۹

۱۹۷.۶۰

۲۸.۶۰

سال چهارم

۱۹۲

۲۴۷.۹۷

۵۵.۹۷

سال پنجم

۲۱۵

۳۱۱.۱۷

۹۶.۱۷

جدول زیر تفاوت بازدهی در دو حالت سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

سود ساده

سود مرکب

اختلاف

بازدهی نسبت به اصل پول در زمان شروع

۱۰۰

۱۰۰

سال اول

۲۳

۲۵.۴۸

۲.۴۸

سال دوم

۴۶

۵۷.۴۷

۱۱.۴۷

سال سوم

۶۹

۹۷.۶۰

۲۸.۶۰

سال چهارم

۹۲

۱۴۷.۹۷

۵۵.۹۷

سال پنجم

۱۱۵

۲۱۱.۱۷

۹۶.۱۷

همانطور که در دو جدول بالا قابل مشاهده است، در بلند مدت بازدهی سود مرکب اختلاف بسیار بالایی نسبت به سود ساده دارد.

تراکنش‌های بدون محدودیت با کارت نکسو

همچنین در زمان استفاده از نکسو کارت، هیچ محدودیتی در انتقال وجه به حساب‌های فارابی در بازار سرمایه وجود ندارد که این نکته بسیار مثبتی برای سرمایه‌گذاران در بورس می‌باشد.

احتمالا شما نیز تجربه این را داشتید که ساعت‌ها برای انجام امورات بانکی خود در شعب مختلف بانک معطل شده‌اید. بر خلاف بسیاری از کارت‌های بانکی، تمامی مراحل دریافت نکسو کارت، آنلاین و رایگان می‌باشد و نیازی به صرف هزینه، و زمان زیاد در شعب بانکی ندارید.

برای دریافت کارت نکسو باید در سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت انجام دهید. اگر قبلا در سجام ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام داده‌اید، تمامی مراحل درخواست و استفاده از کارت نکسو از طریق فارابی‌زون (سامانه یکپارچه خدمات فارابی) انجام می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی فرایند صدور و ارسال کارت نکسو حداکثر در ۱۰ روز کاری انجام می‌شود.

تمامی کارمندان، دانشجویان، و تمامی مردم، می‌توانند از امکانات موجود در کارت هوشمند نکسو استفاده کنند و با سرمایه‌گذاری در صندوق هدیه فارابی که از امکانات این کارت می‌باشد، از سود روز شمار ۲۳ الی ۲۶ درصدی به همراه برداشت آنی وجه برخوردار شوید.


 [RK۱]امکان پرداخت سود ساده و مرکب مربوط به صندوق هدیه است و نه نکسو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha