۰ نفر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز خبر داد:

پلمب یک واحد تولیدی نمک یددار در آذربایجان‌شرقی

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 851182
پلمب یک واحد تولیدی نمک یددار در آذربایجان‌شرقی

اقتصاد آنلاین: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز از پلمب یک‌ واحد تولیدی نمک یددار خوراکی در تبریز خبر داد و گفت: این واحد تولیدی نمک در استان به دلیل عدم انطباق استانداردهای لازم پلمب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،مسلم نجفی در گفت‌وگویی به حواشی مربوط به عدم نظارت به واحدهای تولیدی نمک‌های یددار در استان واکنش نشان داد و افزود: حدود پنج واحد تولیدی نمک در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند که مانند سایر عرصه‌ها فرآیند قانونی نظارت و بازرسی دارند.
وی تشریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۷ مورد بازدید و هفت مورد نمونه برداری و به طور میانگین برای هر واحد چهار بار بازدید میدانی صورت گرفته‌ است و همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری پنج مورد بازرسی و دو مورد نمونه برداری توسط کارشناسان داشته‌ایم و در این راستا نیز هفت مورد معرفی به مراجع قضایی و یک مورد پلمب به دلیل عدم انطباق استانداردهای لازم داشته‌ایم.
وی آمار و ارقام صنوف تولیدی محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی را تشریح کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، ۱۱۳۸ واحد تولیدی داشتیم که این عدد در سال ۱۴۰۳ به ۱۸۸۱ واحد رسیده است و همچنین در سال ۱۴۰۲، ۵۴۰۰ مورد بازدید از این واحدهای تولیدی توسط بازرسان و کارشناسان انجام شده است.
نجفی به روند پلمب کردن واحدهای متخلف تولیدی اشاره کرد و گفت: هر واحد تولیدی بر اساس نمونه‌برداری از محصولات در صورت فعالیت غیر مجاز و یا نداشتن مجوز از سازمان‌های مربوطه پلمب می‌شود و در این راستا در سال ۱۴۰۰، ۴۷ مورد و در سال ۱۴۰۲، ۱۰۲ مورد معرفی به مراجع قضایی داشته‌ایم.
وی آذربایجان‌شرقی را پیشرو در تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تعداد واحدهای تولیدی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، آذربایجان‌شرقی در این عرصه جزو قطب‌های کشوری است.
وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی با بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی بعد از البرز و قزوین، رتبه سوم را در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور دارد، همچنین در تولید محصولات غذایی و آردی قطب تولیدی در کشور است که از استان‌های دیگر و حتی کشورهای خارجی برای مهارت آموزی از این کارخانه‌ها بازدید می‌کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز از صادرات ۲۰۰ هزارتن مواد غذایی از استان به ۷۰ کشور جهان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۵۱۰ گواهی بهداشت صادرات، در سال ۱۴۰۰، ۳۸۵۰ گواهی بهداشت، در سال ۱۴۰۱، ۴۱۸۰گواهی بهداشت برای تجار صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha