۰ نفر

زمان حضور در ترمینال برای تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 851246
زمان حضور در ترمینال برای تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس

تجربه سفر با اتوبوس موجب تداعی احساس نوستالژی خاصی در آدم می‌شود. این در حالی است که سفرهای اتوبوسی با خرید بلیط اینترنتی اتوبوس امروزه با چندین سال پیش تفاوت زیادی دارند. امروزه امکانات فراوانی به اتوبوس‌های مسافرتی اضافه شده است که شرایط سفر را در طول مسیر بسیار مطلوب و لذت‌بخش می‌کند. اگر تا به حال تجربه مسافرت با اتوبوس را نداشتید، ممکن است کلی سوال در ذهنتان باشد و تصور دقیقی از آمادگی پیش از سفر با اتوبوس نداشته باشید. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره سفر با اتوبوس صحبت کنیم.

چه مقدار پیش از شروع حرکت در ترمینال حاضر شویم؟

یکی از دغدغه‌های متداول پیش از هر سفری زمانی است که باید در محل مربوطه حاضر باشید. فرقی ندارد سفر شما با قطار یا با هواپیما یا حتی با اتوبوس باشد. به هر حال لازم است کمی قبل از شروع حرکت در راه‌آهن، فرودگاه یا ترمینال حاضر شوید. برای سفر با قطار و هواپیما لازم است حدودا یک ساعت پیش از زمان مقرر در محل حاضر باشید و اقدامات لازم را انجام دهید. در سفر با اتوبوس نیز باید حدود نیم ساعت پیش از زمانی که قرار است حرکت کنید و به دل جاده بزنید در ترمینال حاضر شوید.

دلیل اصلی این موضوع مدیریت بهتر بارهای مسافران در قسمت بار اتوبوس است. همچنین بررسی مدارک و بلیط اتوبوس همه مسافران هم کمی وقت‌گیر خواهد بود. شاید برای پیداکردن اتوبوس موردنظرتان در ترمینال اتوبوس‌ها نیاز به زمان بیشتری داشته باشید؛ پس حتما در زمان مناسب خودتان را به ترمینال برسانید. همچنین یکی دیگر از نکات مهم در سفر با اتوبوس این است که باید حواستان باشد در توقفات، فاصله زیادی با اتوبوس خود نگیرید. ممکن است اتوبوس حرکت کرده و شما از آن جا بمانید؛ آن هم در شرایطی که همه وسایلتان در اتوبوس جا مانده است.

زمان حضور در ترمینال برای تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس

اگر از سفر جا بمانیم، می‌توانیم هزینه بلیط را پس بگیریم؟

یکی دیگر از سوالات رایج درمورد سفر با اتوبوس این است که اگر به هر دلیلی سوار اتوبوس نشویم و ازسفر جا بمانیم، امکان دارد مبلغ بلیط به ما برگردانده شود؟ می‌دانید که اگر به هر دلیلی بخواهید سفر خود را کنسل کنید، می‌توانید بلیط خود را استرداد کرده و هزینه بلیط را با توجه به تعرفه آژانس‌های مسافرتی و زمانی که برای کنسلی اقدام کرده‌اید پس بگیرید. اما مساله این است که استرداد بلیط شامل زمانی که اتوبوس حرکت کرده هم می‌شود یا در این صورت چاره‌ای نیست جز این که بیخیال هزینه بلیط شوید؟

درواقع شما پس از حرکت اتوبوس و شروع سفر هم می‌توانید برای استرداد بلیط خود اقدام کنید. طبیعتا در این حالت فقط نیمی از هزینه بلیط به شما برگردانده می‌شود. همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر پس از خرید اینترنتی بلیط، شرایط استرداد بلیط را در سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا بخوانید.

البته نکته مهمی که باید درنظر داشته باشید این است که این قوانین در سفرهای خارجی به‌صورت کلی تغیر می‌کند. درواقع قوانین استرداد بلیط اتوبوس برای سفر به کشور دیگر تفاوت دارد و متناسب با قوانین داخلی آن کشور و البته آن آژانس مسافرتی است که بلیط خود را از آن گرفته‌اید. درصورتی که درباره قوانین کنسلی دچار سردرگمی شده‌اید، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

زمان حضور در ترمینال برای تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس

چه مقدار بار را می‌توان در سفر با اتوبوس همراه داشت؟

پیش از اینکه سوار اتوبوس شوید، باید آگاهی کافی درمورد مقدار باری داشته باشید که می‌توانید ببرید. چراکه در صورت عدم آگاهی ممکن است با اضافه بار مواجه شوید. حداکثر مقدار باری که در سفرهای داخلی با اتوبوس می‌توانید همراه خود داشته باشید 20 کیلوگرم است. اگر سفر شما خارجی باشد، می‌توانید تا 40 کیلو گرم بار هم همراه داشته باشید. البته بعضی از تعاونی ها با دریافت هزینه اضافه و اضافه بار، اجازه حمل بار بیشتری به شما می‌دهند. در سفرهای داخلی معمولا بارهای مسافران وزن‌کشی نمی‌شود؛ همین موضوع باعث شده برخی مسافران بیش از حد مجاز وسایل همراهشان داشته باشند. این موضوع باعث ناتوانی اتوبوس در طی مسیرهای خاص می‌شود و امنیت سفر جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

آیا در سفر با اتوبوس می‌توان حیوانات خانگی مانند سگ و گربه را همراه داشته باشیم؟

اگر چنین سوالی برای شما هم به وجود آمده است باید گفت که خیر این امکان وجود ندارد. درحقیقت این کار بر خلاف قوانین است. برای اینکه سفری باکیفیت و همراه با آرامش خاطر را تجربه کنید خوب است آگاهی اندکی نظیر موارد ذکر شده را کسب کنید. گاهی در بعضی مسیرهای خاص رانندگان به مسافران اجازه حمل حیوانات اهلی و خانگی را می‌دهند؛ اما این کار می‌تواند باعث آسیب به دیگر مسافران شود.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha