۰ نفر

دومین مناظره مرحله دوم انتخابات؛

جلیلی: باید در مقابل با تحریم فعال باشید نه منفعل

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۳۰
کد خبر: 851099
جلیلی: باید در مقابل با تحریم فعال باشید نه منفعل

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید در مقابل با تحریم فعال باشید نه منفعل و این رفتار شما منفعلانه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین و آخرین مناظره دو نفره که سه‌شنبه شب ۱۲ تیر ماه به طور مستقیم از چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی پخش شد، پیرامون اقتصاد و ۱۰ محور به پرسش‌های مطرح شده، پاسخ داد.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که علاوه بر خنثی سازی تحریم‌ها در دولت شما برای رفع تحریم‌ها چه تلاشی خواهید کرد آیا پیش‌بینی می‌کنید در دوره مسئولیتتان به توافق برسید؟ گفت: من امروز مهمان مردم شریف لرستان بودم و به شدت ابراز ناراحتی می‌کردند از تعبیر نادرستی که در مورد شهید سلیمانی شده بود. آقای پزشکان من متاسفم که شما کشور ما را قفس می‌نامید یعنی چی در قفس کشوری که این همه فرصت دارد و تعاملات بسیار ارزشمندی را با دنیا دارد و می‌تواند بیشترین و گسترده‌ترین تعاملات را داشته باشد چرا می‌گویید قفس؟

وی، در پاسخ به این پرسش پزشکیان که گفت آیا شما با تحریم پرواز خواهید کرد افزود: شما می‌گویید که باید امتیاز بدهیم و ما تحریم را نمی‌پذیریم و شما هیچ راه حلی برای تحریم نمی‌دهید و شما همه امتیازها را دادید که نتیجه بگیرید به همه امتیازها را دادید و هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید و الان همچنان می‌گویید که با کارشناسان صحبت می‌کنم و شما بحثتان این است که فشار از بیرون باشد و با مجلس صحبت کنید.

آقای پزشکان ما امروز برنامه جدی برای رشد اقتصادی کشور داریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: آقای پزشکان ما امروز برنامه جدی برای رشد اقتصادی کشور داریم نباید روابط را محدود به دو سه کشور قرار دهیم و حالا شما در مقابل چشم مردم که من برنامه ندارم در صورتی که ده‌ها بار گفتم و شما یک برنامه برای رشد کشور ندارید.

جلیلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: شما باید جواب دهید چگونه باید از بن‌بست خارج شویم چرا که من معتقد نیستم که در بن‌بست هستیم و نمودارها نشان می‌دهد که ما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و فروش نفت و عرصه‌های مختلف چقدر با وجود تحریم‌ها پیشرفت داشتیم و آمارهای شما آقای پزشکیان غلط است. شما دیشب روند رشد نقدینگی در دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی را برعکس گفتید. شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه می‌گیرید و بلد نیستید و می‌گویید که بعدها می‌خواهید با کارشناسان صحبت کنید.

باید در مقابل با تحریم فعال باشید نه منفعل و این رفتار شما منفعلانه است

وی ادامه داد: باید در مقابل با تحریم فعال باشید نه منفعل و این رفتار شما منفعلانه است که می‌گویید به اتکای فشار بیرونی تحریم می‌خواهید به داخل فشار وارد کنید و در داخل چانه‌زنی کنید. این یعنی چه وقتی مجلس یک چیزی را مصوب می‌کند شما باید بدانید با چه قدرتی باید آن را دنبال کرد خودتان نماینده مجلس هستید و باید از آن طرف مسائل را پیگیری کنید نه از داخل مجلس، نباید به ملت فشار بیاورید و بگویید کوتاه بیاورید ما همه تعهداتمان را عمل کردیم و باید طلبکار باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نباید دوباره به مردم بگویید که ما امتیازهایی خواهیم داد که تحریم‌ها را بردارند بلکه او باید وظیفه‌اش را انجام دهد که ما به تعهداتمان عمل کرده‌ایم. دیگر چه امتیازی می‌خواهید به آنها بدهید که به تعهداتشان عمل کنند این را به مردم بگویید تا امروز این همه امتیاز داده‌اید باز می‌گویید که می‌خواهید امتیاز بدهید. آیا روند کار شهید رئیسی خوب است و صحبت از صداقت می‌کنید در ۸ سال دولت آقای روحانی کارهایی که انجام داده‌اید همچنان طلبکار هستید.

نتیجه کارهای شما رشد منفی کشور است

جلیلی افزود: در برابر این تحریم‌ها رفتار شهید رئیسی درست بود که نمی‌گوید ۷۰۰ نفر از مردم ما روزانه در کرونا بمیرند که نمی‌توانیم واکسن بخریم و شهید رئیسی کارها را انجام می‌داد و ملت را از بلایی که آنها ایجاد کرده بودند خارج کرد. دولت شهید رئیسی صادرات ما را زیاد کرد و آیا دنیا فقط سه کشور است و من واقعاً متاسفم که ۴ سال دیگر بخواهد کشور ما اسمش بشود قفس و دنیا بشود فقط سه کشور بن بست است و باید از این بن‌بست خارج شوید. آقای روحانی ۸ سال به آفریقا نرفت در حالی که شهید رئیسی چند بار به آفریقا رفت و با همین کشورهای همسایه ارتباط داشت و ببینید که چقدر گشایش ایجاد شد.

وی گفت: آقای پزشکیان شما تشخیص و تجویز تان غلط است یک وقت شما در پزشکیان ممکن با تشخیص غلط است یک نفر را بکشید اما این فرق می‌کند. نتیجه کارهای شما رشد منفی کشور است.

جلیلی اظهار داشت: آقای پزشکیان از پاسخ به سوالات طفره رفتند؛ نه راجع به تحریم صحبت می‌کنند نه از راه حل‌ها صحبت می‌کنند. فقط می‌گویند با خارج حرف می زنیم و به کشور فشار می‌آوریم.

جلیلی گفت: یکی از آن آلترناتیوهایت را بگو؛ غیر از امتیاز دادن چه آلترناتیوی داری؟ این دروغ است. شما دیشب هم عوض اینکه برنامه‌هایتان را توضیح دهید.

جلیلی بیان کرد: برخی حرف‌های شما غلط و دروغ است آقای پزشکیان.

درحال تکمیل…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha