۰ نفر

دومین مناظره مرحله دوم انتخابات؛

پزشکیان: آمریکا بایدتمام تعهداتش را انجام دهدتامابه برجام برگردیم

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۹
کد خبر: 851098
پزشکیان: آمریکا بایدتمام تعهداتش را انجام دهدتامابه برجام برگردیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا باید اول تمام تعهداتش را انجام دهد تا ما به برجام برگردیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قسمت اول دومین مناظره مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قبل از اینکه وارد این بحث شوم دیشب این‌گونه تداعی شد که من خدمت سردار ملی کشور شهید قاسم سلیمانی بی احترامی صورت گرفت. بنده ایشان را غرور ملی و خار چشم دشمنان می دانم و الگویی که اگر جوانان ما راه ایشان را ادامه دهند بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهیم کرد. چه در خارج به عنوان قهرمان ظلم ستیز و در داخل یاور همه افراد چه باحجاب چه بی حجاب.

وی افزود: از ابتدا گفتیم چارچوب قانون را اجرا می‌کنیم و مسیر سیاست‌های کلی نظام را طی خواهیم کرد.

آمریکا باید تمام تعهداتش را اجرا کند تا ما به برجام برگردیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مباحثی که وجود دارد این است که امریکا باید تمام تعهداتش را اجرا کند تا ما هم برگردیم. ما باید در مورد این موضوع با دیگران هم صحبت کنیم تا راه حل برون رفت از این قضیه چگونه است. با کمیسیون امنیت مجلس، شورای امنیت و … صحبت خواهیم کرد تا به زبان و نگاه مشترک برسیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: وقتی وارد گفتگو می‌شویم اگر با یک گزینه وارد شویم اگر مورد اقبال قرار نگیرد قطع می‌شود. آیا در کشور تصمیم داریم فقط با یک گزینه وارد گفتگو شویم یا گزینه‌های دیگری هم داشته باشیم تا با عزت مصلحت حکمت به نتیجه برسیم. همیشه یک گزینه ممکن است منجر به شکست شود. این موضوع نیز به کارهای کارشناسی بر می‌گردد. ابتدا اینکه باید بدانیم ایا می‌خواهیم مشکلات با دنیا را حل کنیم یا خیر. اگر می‌خواهیم حل کنیم باید گزینه‌ها را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر یک گزینه داشته باشیم و آنها هم نپذیرند یعنی می‌خواهیم تا آخر با همین نگاه با تحریم‌ها بمانیم. ایا به مصلحت است؟ هیچ حاکمیتی در داخل قفس نمی‌تواند به شکوفایی و پویایی برسد. برای رسیدن به شکوفایی ابتدا با کشورهای همسایه به تعامل برسیم و سپس با دنیا. لازمه این اقدام داشتن برنامه با استفاده از نظرات کارشناسان و چارچوب‌های قانونی است.

هیچ وقت قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ وقت قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو کنیم بلکه باید ببینیم ما چه می‌دهیم و آنها چه می‌دهند. ابتدا باید ببینیم می‌خواهیم مشکلات با دنیا را حل کنیم یا خیر و بعد گزینه‌ها را بررسی کنیم. باید آنچه که منجر به پویایی کشور می‌شود و به مصلحت کشور است را در دستور کار قرار دهیم و متخصصان باید راه برون رفت از این بن بست‌ها را پیدا کنن. به اعتقاد من باید از این بن بست‌ها خارج شویم.

پزشکیان بیان کرد: می‌دانید آلترناتیو یعنی چه؟ من می‌گویم با آلترناتیوها و گزینه‌ها می‌روم.

پزشکیان گفت: گفت‌وگو راه حل دارد؛ بعد از مذاکرات شما ایران تحریم شده است.

پزشکیان گفت: شما برنامه دارید؟ من اگر دروغ می گویم من را محاکمه کنید، اگر جلیلی دروغ می‌گوید، محاکمه‌اش کنید.

پزشکیان گفت: شما پشت پرده بودید دولت در سایه بودید، آنچه که برادرمان می‌گوید این آمار غلط است. روندی که پولی به جامعه آمده است با درصد رشد فرق می‌کند. چیزی که دیروز من به شما نشان دادم پولی است که دولت چاپ کرده است. اینکه ما چقدر پول مملکت را اضافه کردیم در این دوره آمارش معلوم است. زندگی مردم نیز معلوم است.

مردم شما با پولتان می‌توانید بروید نان، خانه و گوشت بخرید؟

وی افزود: مردم شما با پولتان می‌توانید بروید نان، خانه و گوشت بخرید؟ چطور است که این‌ها نگذاشتند پول زیاد شود و روند مشکل ندارد پس چرا مردم گرفتار شدند؟ چرا بازنشسته‌ها دم مجلس می‌آیند و این‌ها کتکش می‌زنند؟ مگر نگفتند اشتغال دو برابر خواهد شد؟ مگر نگفتند سال یک میلیون مسکن ساخته می‌شود؟ مگر قرار نبود تورم را تک رقمی کنند؟ پدر مردم با این تورم ۴۰ درصدی در می‌آید.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: بعد می‌گویند ما بلدیم و برنامه داریم، برنامه را با آقای رئیسی می‌دادید! مردم زمان آقای خاتمی وضعیت شما بهتر بود یا نبود؟ بدانید این آدم‌هایی که با این نگاه می‌گویند شما بلد نیستید کل بلد بودن این‌ها این است که در شورای امنیت رئیس بوده است! چند تا کاغذ را امضا می‌کرده است. آدمی که مدیریت نکرده است و حتی یک اداره را اداره نکرده است، حالا آمده است و برای مملکت می‌گوید من برنامه دارم.

وی افزود: دیروز سوال پرسیدم آیا دولت رئیسی برنامه داشت یا نداشت. اگر دولت رئیسی برنامه داشت پس این برنامه که شما آورده‌اید چه است؟ از این طرف می‌گویند شما قانون را اجرا نمی‌کنید و از طرف دیگر می‌گوید ما برنامه داریم. و در ضمن لطف کند بگویند برنامه‌شان چه است؟

وی افزود: همین امروز نزدیک ۱۵۰ اقتصاددان امضا کردند و از روند کاری ما دفاع کردند. این‌ها یه عده هستند و نشسته‌اند در جایی به نام دولت سایه و برای همه چیز تصمیم می‌گیرند و بعد می‌گویند ما اله می‌کنیم. در تئوری آدم می‌تواند هر حرفی بزند. شما دولت آقای خاتمی را مقایسه کن با حرف‌هایی که الان می‌زنی.

پزشکیان گفت: مردم شما اگر می‌خواهی رای دهی این حرف‌ها را که گروهی می‌نشینند تصور می‌کنند دنیا را می‌توانند درست کنند. گفتگو راه حل دارد شما در تمام گفتگوهایی که در این مملکت رفتی انجام دادی پشت سرش قطعنامه علیه کشور انجام شده است. همان شهید سلیمانی به شما می‌گوید که مملکت را قفل کردید.

در حال تکمیل…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha