۱ نفر

مجله خبری تایم در یادداشتی نوشت؛

صدای بلند دموکرات تا در مقابل بایدن/ «جو» ممکن است آمادگی ریاست جمهوری را نداشته باشد

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 851208
صدای بلند دموکرات تا در مقابل بایدن/ «جو» ممکن است آمادگی ریاست جمهوری را نداشته باشد

هفته گذشته همه در سراسر جهان به این نتیجه قطعی رسیده بودند که عملکرد جو بایدن در مناظره یک فاجعه تمام عیار بود و به مدت پنج روز، همه ما شاهد فروپاشی سریع سیاسی بودیم، زیرا دموکرات‌ها خود را درگیر موجی از وحشت می‌دیدند. اما رهبران حزب که حرف‌هایشان مهم‌تر بود، سکوت کردند.

اقتصادآنلاین _ آرش نصیری: همه چیز در روز سه شنبه و پس از مناظره تغییر کرد، اما ممکن است برای تصمیم‌گیری خیلی دیر باشد.

اولین ضربه بزرگ از نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس بود. او در مصاحبه‌ای با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که بایدن باید با «خبرنگاران جدی» بنشیند و نگرانی‌ها درباره سلامتی‌اش را برطرف کند. «من فکر می‌کنم این یک سوال مشروع است که بگوییم آیا این مشکل سلامت او مقطعی است یا تبدیل به یک وضعیت دائمی شده است؟» پلوسی این اظهارات را در حالی بیان کرد که خود با ۸۴ سال سن نمی‌توانست بایدن ۸۱ ساله را به پیری متهم کند.

جیمز کلیبرن، نماینده دموکرات کارولینای جنوبی که با حمایت رای دهندگان سیاهپوست در ایالت خود توانست نامزدی بایدن را تضمین کند، گفت که در صورت کناره‌گیری بایدن از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور حمایت خواهد کرد. دیگر برای در نظر گرفتن این امکان زود نبود.

سپس لوید داگت، نماینده تگزاس، اولین نماینده مجلسی شد که خواستار کناره‌گیری بایدن شد. ما می‌توانیم تنها درخواست نماینده سابق تیم رایان که خواستار خروج بایدن بود یا موجی از درخواست‌های دیگری را ببینیم که می‌تواند کل نقشه راه دموکرات‌ها را زیر و رو کند.

با این حال، تقریباً هیچ کاری برای رد نامزدی مجدد بایدن توسط رهبران احزاب انجام نمی‌شود. کمیته ملی با توجه به قوانین حزبی که در سال ۲۰۲۲ بازنگری شده است، در کنار رئیس‌جمهور مانده است. مدیران حزب تنها می‌توانند تلاش کنند بایدن را تحت فشار بگذارند تا کناره‌گیری کند، اما او مردی ۸۱ ساله و سرسخت است که می‌داند این آخرین نوبت او در این میدان بازی است. آن‌ها همچنین می‌توانند طرحی را برای کنار گذاشتن چشمگیر ۱۴.۳ میلیون رای که برای بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی عمدتاً غیررقابتی داده شد، آماده کنند، اما این امر به تضعیف استدلال آنها در مورد اینکه ترامپ یک تهدید وجودی برای دموکراسی ایالات متحده است، منجر خواهد شد. (همچنین، در داخل حزبی که هنوز فکر می‌کند قوانین و هنجارها مهم هستند، این ایده احتمالاً قبل از اینکه بتواند مورد توجه قرار گیرد، از بین می‌رود.)

اما این واقعیت تلخ نیز در مورد آشفتگی عمومی دموکرات‌ها وجود دارد: رهبران سنتی بالادستی حزب نتوانسته‌اند به حداقل انتظارات مورد نیاز خود برسند. در روزهای پس از مناظره، هیچ کس به خود زحمت نداد که چیزی فراتر از حمایت مبهم از بایدن بگوید. نه باراک اوباما نه چاک شومر نه حکیم جفریس. نه مقامات ارشد کمیته ملی دموکرات. حتی پلوسی ممکن است بیش از حد صبر کرده باشد و هنوز هم ممکن است زبانش را نگه داشته باشد.

در حال حاضر، کفه ترازو به سمت بایدن سنگینی می‌کند. به همان اندازه که داگت ۷۷ ساله برای منطقه «آستِن» خود احترام قائل است، او هنوز در حد قانونگذاری نیست که بتواند به تنهایی بازنگری در یک تصمیم در سطح ملی را آغاز کند. پلوسی و کلایبرن برای بایدن مهم هستند، اما اظهارات دقیق آنها تا کنون برای وادار کردن او به تجدید نظر کافی نبوده است. نادیده گرفتن صحبت‌های آن‌ها بسیار آسان است.

بایدن و کمیته ملی دموکرات تا حد زیادی از یک چالش اولیه واقعی اجتناب کردند. رهبران حزب کاملاً آگاه بودند که چگونه این رقبا برای روسای جمهور قبلی هر دو حزب مشکل ایجاد کرده‌اند. به جورج اچ. دبلیو. بوش، جرالد فورد، جیمی کارتر، و لیندون بینز جانسون برای شواهدی مبنی بر اینکه یک نزاع درون حزبی کثیف می‌تواند چه بلایی بر سر نتایج انتخابات عمومی بیاورد نگاه کنید.

با این حال، حمایت داخلی از بایدن ممکن است برای رای دهندگانی ناخوشایند باشد که تا پیش از مناظره نمی‌دانستند بایدن تا چه حد می‌تواند از آمادگی لازم به دور باشد. صداهای تنها که سعی می‌کردند به رهبران حزب هشدار دهند، به عنوان فرصت طلبان هشدار دهنده مورد حمله قرار گرفتند. اکنون، دموکرات‌ها با بایدن در حال تلاش برای نامزدی او هستند، اما تلاش می‌کنند تا ثابت کنند او قادر به مدیریت دوره دوم است.

جان بونر در حالی که با حمایت شکننده‌ای رئیس مجلس بود، ضرب المثلی داشت که اغلب آن را تکرار می‌کرد: «رهبر بدون پیروان، فقط مردی است که قدم می‌زند.» داشتن اطرافیان خوش‌فکر بخشی از الزامات است، اما نشان دادن توانایی در شکل دادن به نتایج نیز بخشی از الزامات است. و در حال حاضر، قول بایدن برای انکار بازگشت ترامپ -هرچقدر هم دور از دسترس جلوه کند- بسیار جذاب‌تر از پیشنهادات برخی دموکرات‌ها برای پایان دادن به رقابتی است که هنوز هم احتمال برنده شدن در آن هست. علناً، بایدن همچنان رهبر تلاش برای سد کردن راه ترامپ است و هیچ دموکرات دیگری برنامه‌ای قابل اجرا برای جایگزینی بایدن با دیگری ندارد.

رهبران حزب مراقب هستند زیرا نمی‌توانند بایدن را در صحنه مدیریت کنند. بایدن برای مصاحبه با جورج استفانوپولوس، خبرنگار ABC که یکشنبه پخش می‌شود، آماده می‌شود. این می‌تواند به رفع نگرانی‌ها در مورد هشیاری ذهنی او کمک کند، یا یک بایدن مستعد گاف می‌تواند با انفجاری مانند هفته گذشته در صحنه مناظره، شکاف را عمیق‌تر کند.

شانس‌های بایدن در حال حاضر بد به نظر می‌رسد با این حال هیچ یک از رهبران ارشد حزب نمی‌خواهند او را تضعیف کنند و در صورت شکست مقابل ترامپ، با برخی از سرزنش‌ها مواجه شوند. مدافعان بایدن به درستی خاطرنشان می‌کنند که او زمان دارد تا نظرسنجی‌ها به وضعیت قبل از مناظره بازگردد. امثال پلوسی که به او توصیه می‌کردند، سعی می‌کردند او را تقویت کنند و بالا ببرند، نه اینکه او را تشویق کنند. به هر حال تقریباً ۱۸ هفته تا روز انتخابات باقی مانده است و پنجره به سرعت در حال کوچک شدن است، چشم‌انداز موفقیت بایدن نیز همین‌طور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha