۰ نفر

گزینه‌های پیش روی پزشکیان در مناظره رو در رو با جلیلی

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 850750
گزینه‌های پیش روی پزشکیان در مناظره رو در رو با جلیلی

در دور دوم انتخابات ۱۴۰۳ دیگر وقت بازی با کارت‌های سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، امشب اولین مناظره تلویزیونی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود. بعد از حذف ۴ نامزد دیگر، از اول این هفته، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در مقابل یکدیگر به مبارزه انتخاباتی می‌پردازند. در واقع، مناظره امشب بدون شک اولین و مهمترین نمای این رقابت تنگاتنگ است؛ به خصوص اینکه آرای دو کاندیدا در دور اول با هم فاصله زیادی ندارد و همین امر رقابت را تشدید می‌کند.

در این میان، از آنجا که تاریخ نشان می‌دهد دور دوم انتخابات اصولاً با مشارکت کمتر همراه است، اما این بار به دلیل نگاه کاملاً متفاوت دو نامزد انتخابات، ممکن است با شرایط ویژه‌ای روبرو شویم.

از سوی دیگر، به دلیل تندروی در نگاه سعید جلیلی و نگاه اصلاح‌طلبانه مسعود پزشکیان، بسیاری از کارشناسان احتمال دو قطبی‌سازی شدید در این دور از انتخابات را می‌دهند که بر همین اساس انتظار می‌رود مناظرات این دور جزیی‌تر و با چالش بیشتری همراه باشد.

مسعود پزشکیان در برابر جامعه‌ای باید مناظره کند که به نظر می‌رسد از تندروی‌های داخلی خسته و از بهبود شرایط ناامید است و از این رو، موضوعاتی که در مناظره امشب و فردا شب مطرح می‌کند باید هم راستا با نگاه مردم کف خیابان باشد تا بتواند نظر ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند را، جلب کند.

تحریم، سیاست خارجی فلج، نداشتن امنیت اقتصادی، تورم، نبود آزادی‌های اجتماعی، فرار نخبگان، ناامنی اجتماعی، اخراج اساتید دانشگاه، ناامیدی جمعی و نداشتن ارتباط با جهان، بزرگترین مشکلات امروز ایران است. این شرایط و مشکلات کشور نیز ثمره تندروی‌های داخلی و فشار اسراییل و طرفداران او به شمار می رود.

بر همین اساس به نظر می رسد مسعود پزشکیان اگر می‌خواهد دو قطبی لازم برای رای آوری و مشارکت مردم را به دست آورد، باید در عین صداقت از صدای آنها بگوید.

در نهایت، مناظره دو نفره با سعید جلیلی که نماینده نگاه جریان اصولگرای تندرو در ایران است، این فرصت را برای پزشکیان به خوبی ایجاد کرده که صدای ملت باشد و مناظره تلویزیون امشب و فردا می‌تواند سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را به شکلی دیگر رقم بزند و می‌تواند نفس تازه‌ای به ایران بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha