۱ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پزشکیان مخالف ظلم خودرویی به مردم/ چرا لندکروز ۲ میلیاردی در ایران ۲۰ میلیارد تومان است؟

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 850951
پزشکیان مخالف ظلم خودرویی به مردم/ چرا لندکروز ۲ میلیاردی در ایران ۲۰ میلیارد تومان است؟

در مناظره شب گذشته، مسعود پزشکیان، کاندیدای دور چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری به صراحت از کیفیت تولیدات داخلی خودرو انتقاد و از واردات خودرو دفاع نمود و تاکید کرد که باید مرزها برای واردات خودرو باز باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شب گذشته اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو کاندیدای باقی‌مانده برگزار شد.

مسعود پزشکیان، کاندیدای دور چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره چندین مرتبه درخصوص وضعیت صنعت و بازار خودرو در کشور صحبت کرد.

او با بیان این که «چه بلایی سر مردم با این تولیدات داخلی آورده‌ایم» و همچنین با اشاره به این موضوع که «ماشین را از کارخانه می‌خری و در مسیر رفتن به خانه، مشکل پیدا می کند» مستقیما به بحث کیفیت خودروهای داخلی و وضعیت صنعت خودرو در داخل کشور پرداخت.

پزشکیان در بخش دیگری از صحبت هایش درباره خودرو، از واردات خودرو دفاع کرد و از آشفته بازاری که به دنبال محدودیت واردات خودرو ایجاد شده و قیمت خودروهای وارداتی را چند برابر کرده است، انتقاد کرد و راه حل را باز شدن مرزها برای واردات خودرو دانست.

او در این باره گفت: «خودرویی را که ۲۰ هزار دلار قیمت دارد، به مردم ۱۰۰ هزار دلار می‌فروشیم، آن هم به مردمی که حقوقشان در ماه ۱۰۰ دلار است. اگر لندکروز با قیمت واقعی خودش وارد کشور شود ۲ میلیارد تومان قیمت دارد، در حالی که در این مملکت آن را ۲۰ میلیارد تومان می فروشند؛ مردم چه گناهی دارند که با آن‌ها این کار را می‌کنیم و آنها را مجبور به استفاده از تولیدات داخلی می‌کنیم؟ این در حالی است که اگر مرز را باز کنند تا خودرو وارد شود این اتفاق نمی‌افتد.»

به گزارش اقتصادآنلاین، صنعت و بازار خودرو چندین سال است که وارد چالش های عمیقی شده و مسکن‌های مقطعی دولت‌ها در این زمینه کارساز نبوده است. کارشناسان حوزه صنعت و بازار خودرو به طور مکرر در مورد چالش‌های صنعت خودرو و راه حل‌های خروج از آن صحبت می‌کنند، آن‌ها معتقدند صنعت و بازار خودرو با تدوین یک سند راهبردی جامع که مورد اجماع همه ارگان‌های مرتبط با این موضوع باشد، می‌تواند مسیر درست را طی کند.

حالا در شرایطی که مسعود پزشکیان از یک سو اشاره درستی به معضلات صنعت خودرو داشته و از سوی دیگر همواره بر بهره‌گیری از نظر کارشناسان متخصص تاکید داشته است، می توان امیدوار بود که با پیروزی او، صنعت و بازار خودرو به ریل صحیح خود بازگردد و مردم ما هم همانند دیگر کشورها به طور عادی و مناسب به خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه دسترسی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha