۶ نفر

راهنمای خرید موتور ژنراتور دست دوم ( کارکرده)

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 850784
راهنمای خرید موتور ژنراتور دست دوم ( کارکرده)

در حال حاضر خرید یک ژنراتور دست دوم کم کارکرد مناسب از مسائلی است که خریداران در مسیر خرید موتور ژنراتور، با آن مواجه می­‌گردند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک جهت کم کردن سرمایه گذاری اولیه تصمیم به خرید ژنراتورهای استوک و یا کم کارکرد میکنند که عوامل و ملاحظاتی وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود. که هدف اصلی این مقاله است.

فرض بر این است که شما نیاز به برق با شرایط خاص دارید و باید یک ژنراتور مناسب نیاز خود پیدا کنید.

برخی از عوامل کلیدی که باید هنگام خرید ژنراتور دست دوم از هر نوع (دیزل، گاز طبیعی، پروپان، بیوگاز و غیره) در نظر گرفت:

۱-مشخصات دستگاه

۲-سن، ساعت کارکرد دستگاه

۳-سابقه و شهرت سازنده

۴-تجهیزات جانبی دستگاهی

۵-چقدر خوب نگهداری شده است

۶-زمان تحویل دستگاه

۷-فرسودگی فیزیکی دستگاه و بررسی تجهیزات داخلی موتور با کمک کارشناس متخصص

۸-تست عملکرد دستگاه روشن در حال کار پیش از خرید دستگاه

۹-از چه کسی آن را خریداری می کنید (کارگزار در مقابل توزیع کننده)

۱۰- فروشنده گارانتی ارائه می دهد یا گارانتی محدود شده است

۱۱-علت فروش دستگاه های در حال کار

۱۲-خرید مولد overhaul شده

راهنمای خرید موتور ژنراتور دست دوم ( کارکرده)

۱-مشخصات دستگاه:

مشخصات دستگاه را بر اساس نیازی که قرار است موتور ژنراتور پوشش دهد باید بررسی شود.

۲-سن، ساعت کارکرد دستگاه:

هنگام خرید یک ژنراتور دست دوم قابل اطمینان، یکی از اولین مواردی که باید سنجیده شود مقدار ساعت کارکرد، سن و تاریخچه مجموعه ژنراتور است. موتور ژنراتورها معمولا نمایشگر ساعت کارکرد موتور دارند. همچنین اینکه دستگاه دائمکار بوده و یا به عنوان منبع تغذیه در حالت آماده به کار و یا پشتیبان استفاده شده است در تعداد ساعت کارکرد دستگاه تاثیر گذار است. ژنراتور پشتیبان از ژنراتوری که به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده میشود، سایش بسیار کمتری دارد با این حال، توجه داشته باشید که بسیاری از مواقع اطلاعات مربوط به سن و کارکرد دستگاه به سادگی در دسترس نیست. فروشندگان معمولاً ژنراتورها را از مواردی مانند سلب مالکیت، مزایده و غیره خریداری میکنند و اغلب نمیدانند که از کجا آمده یا در گذشته برای چه چیزی استفاده می شده است. در این موارد، شهرت و تخصص فنی فروشنده اغلب بسیار مهمتر است، زیرا آنها باید قبل از فروش مجدد هر چیزی را که ممکن است اشتباه باشد، بازرسی، تنظیم، بازسازی، آزمایش و رفع کنند.

۳-تاریخچه و میزان شهرت سازنده :

سال ساخت و شهرت سازنده قطعا در انتخاب موتور ژنراتور میتواند تاثیر داشته باشد. استفاده از برندهای معروف احتمال ریسک پایینتری دارد، همچینن بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات جانبی تولیدات خود را با این ژنراتور ها تطبیق داده اند که باعث افزایش دسترسی پذیری شده است. پیشکسوتان این صنعت، سابقه طولانی در تولید تجهیزات با کیفیت بالا دارند که در صورت نگهداری مناسب، سال ها دوام خواهند آورد.

۴-چقدر خوب نگهداری شده است؟

اینکه نحوه نگهداری این محصولات در زمانی که در اختیار صاحب قبلی قرارداشته به چه صورت بوده است، پارامتریست که نمیتوان اطلاعات چندانی از آن بدست آورد، اما می‌توانید با مقایسه دستور العملهای فروشنده در خصوص سرویس و نگهداری ژنراتورها و بررسی مستندات سرویس و نحوه نگهداری صاحب فعلی دستگاه اطلاعات مفیدی در خصوص نگهداری و تعمیر موتورهای دیزلی و گازی، واحدهای نیرو و ... بدست بیاورید.

۵-فرسودگی فیزیکی دستگاه و بررسی تجهیزات داخلی موتور با کمک کارشناس متخصص

برای تشخیص نکات فوق الذکر باید بازرسی بصری توسط متخصصین صورت گیرد. یک ژنراتور، مانند هر وسیله مکانیکی دیگر در حین کار دچار سایش میشود. اجزای مکانیکی از نظر سایش یا خستگی باید بررسی شوند. آسیب هر یک از قطعات مکانیکی باید بررسی شود. اگر هر قطعه ای مشکوک تشخیص داده شد، بهتر است با قطعاتی که سازنده توصیه میکند، تعویض شود. ممکن است ژنراتوری که پیشنهاد میشود نسبت به موتور سازنده تفاوتهای داشته باشد برخی اجزای آن با آنچه در ابتدا از فروشنده اصلی عرضه شده متفاوت باشد. باید دقت شود، قطعات جایگزین مناسبی نصب و آزمایش شده باشند.

۶-تست عملکرد دستگاه روشن در حال کار پیش از خرید دستگاه

آزمایش بار به تعیین توان عملکرد و بازده در تولید برق میانجامد. میزان و کیفیت برق خروجی ژنراتور در بازه ای مشخص نشانه هایی از وضعیت کلی و سلامت مجموعه ژنراتور را ارائه می دهد.

۷-از چه کسی موتور ژنراتور را خریداری می کنید (کارگزار ویا فروشنده/توزیع کننده)

در حالی که هر کسی در خیابان می تواند یک ژنراتور را برای فروش در آگهی ها قرار دهد، اما این وضعیت ایده آلی برای یک خریدار نیست. ژنراتورهای صنعتی قطعات پیچیده و دقیقی از ماشین آلات هستند که نیاز به نگهداری و آزمایش صحیح توسط تکنسین های معتبر دارند. پیدا کردن کارگزاران متخصص از مواردیست که به سادگی امکان پذیر نیست، بنابراین برای از بین بردن هرگونه خطر همیشه با یک سازمان حرفه ای مانند https://www.taniresco.com با سال ها تجربه در صنعت برق و احداث نیروگاه مقیاس کوچک کار کنید.

۸-گارانتی ها و گارانتی های محدود

از آنجایی که هنگام خرید یک ژنراتور مستعمل، تجهیزات از پیش خریداری شده را خریداری میکنید، بدیهی است که نمی توانید از ضمانت طولانی مدت استفاده کنید. برخی فروشندگان حرفه ای، تجهیزاتی را ارائه می دهند، که به درستی تست و نگهداری شده است را در مدت مشخص و محدودی گارانتی مینمایند.

۹-علت فروش دستگاه های در حال کار

اولا همیشه باید در خرید دستگاه دست دو دقت کرد که دستگاه مذکور در حال کار، در سایت خریدار اولیه باشد که امکان تست عملکرد و بررسی نحوه نگهداری فراهم گردد. دوما باید مشخص شود دستگاه از سلامت مناسبی برخوردار است و امکان فروش و یا تامین برق را فراهم می کند و لذا عواید ناشی از تولید برق مولدها به فروشنده اصلی تعلق میگیرد و همچنین علت اصلی درخواست فروش دستگاه ها توسط فروشنده اصلی باید مشخص باشد.

۱۰-خرید مولد overhaul شده

دستگاههای دسته دو پیش از خرید باید تعمیرات اساسی گردند و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند برای عملکرد بهتر و بدون نقص، مطابق دستور العمل سرویس و نگهداری سازنده، باید جایگزین گردند. این موارد توسط متخصصین این امر تنها می تواند صورت گیرد.

بدیهی است که عوامل و ملاحظات متعددی در هنگام خرید یک ژنراتور دست دوم باید در نظر گرفته شود، اما امیدواریم این مقاله حداقل به روشن کردن بسیاری از نکات اولیه در این خصوص کمک کرده باشد، در صورت نیاز اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۴۳۹۴۷-۰۲۱داخلی ۵۱۹ تماس حاصل فرمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha