۰ نفر

هشدار به کشاورزان

۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۳:۴۵
کد خبر: 845022
هشدار به کشاورزان

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از عدم خرید گندم‌های سن زده توسط دولت در سال جدید خبر و نسبت به ریزش سن غلات در مزارع شهرستان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در سطح ۶۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان انجام شد، تاکید کرد: کشاورزان با توجه به توصیه‌های ارائه شده توسط واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی و کارشناسان شبکه‌های مراقبت مستقر در مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، در اولین فرصت نسبت به تهیه سموم مورد نیاز و سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی با اعلام لزوم مبارزه با آفت سن در مرحله مادری به منظور جلوگیری از طغیان آفت سن در مرحله پورگی، اظهار کرد: تاکنون در سطح ۶۹۰ هکتار مبارزه شیمیایی بر علیه سن مادری در مزارع گندم و جو شهرستان صورت گرفته است.

الهیاری در ادامه سطح مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در مزارع گندم (آبی ودیم) شهرستان را ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار و سطح مبارزه با علف های هرز مزارع جو (دیم و آبی) را یک هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش بازدیدهای کارشناسی انجام شده از مزارع گندم و جو دیم روستاهای شهرستان، متاسفانه در برخی مزارع گندم و جو به ویژه مناطق کوهپایه‌ای و آفتاب گیر روستاهای شهرستان، سن مادر غلات ریزش کرده است گفت: با توجه به ریزش این آفت مهم و خطرناک در سطح مزارع و از طرفی شرایط آب و هوایی مساعد برای فعالیت آفت، پیش بینی می‌شود، جمعیت سن غلات در مزارع زود کاشت گندم و جو با رشد رویشی بهتر و رطوبت مناسب به صورت کانونی ظاهر و باعث بروز خسارت شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، وی افزود: رصد و پایش مزارع غلات همه روزه توسط کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان مرند انجام می‌شود و اطلاع رسانی از طرق مختلف به بهره برداران انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha