۰ نفر

بهترین جایگزین طلای دست دوم برای سرمایه‌گذاری چیست؟

۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبر: 850085
بهترین جایگزین طلای دست دوم برای سرمایه‌گذاری چیست؟

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اعلام کرد از این پس فروش طلای دست‌دوم به صورت رسمی ممنوع شد. حالا به جای طلای دست دوم چه چیزی می‌توان خرید؟

به گزارش اقتصادآنلاین، طلای دست دوم یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های خرد به شمار می‌رفت.

بسیاری از خانوار پس اندازهای خود را برای جا نماندن از تورم به طلای دست دوم تبدیل می‌کردند. از آنجایی که طلای دست دوم اجرت و مالیات کمتری دارد، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری طلا بود.

اما همانطور که‌ گفته شد، رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اعلام کرد از این پس فروش طلای دست‌دوم به صورت رسمی ممنوع است. حالا به جای طلای دست دوم چه چیزی می‌توان خرید؟

خرید طلای آب شده، شمش طلا، صندوق طلا و سکه طلا از راه حل های جایگزین محسوب می‌شوند.
به طور خلاصه، طلای آب شده حاصل ذوب کردن طلاهای قدیمی است و اجرت ساخت و مالیات برای این دسته از طلا حساب نمی‌شود. به شکل مفتول یا غیررسمی نیز به فروش می‌رود.

شمش طلا، قطعه ای از طلا با خلوص بالا است و در وزن های گوناگون قابل خریداری است. شمش های طلا معمولا ظاهری مربع یا مستطیل شکل دارند.

نقدشوندگی بالا از مزایای سکه طلا است. سکه های طلا اعتبار رسمی تر و بالاتری نیز دارند. البته باید توجه داشت این نوع از طلا، دارای حباب بالاتری نیز است.

خرید صندوق های طلا در بورس نیز از راه های دیگر سرمایه‌گذاری و جایگزین خرید طلای دست دوم به شمار می‌روند.
برای خرید این صندوقها، نیاز به کد سجام دارید. صندوق های طلا بازدهی مستقیمی با بازار طلا دارند. از فواید این صندوق ها میتوان به این موضوع اشاره داشت که افراد با سرمایه های اندک نیز می‌توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha