۱ نفر

حمایت طرفداران قالیباف از پزشکیان / پیروز مرحله نهایی انتخابات کیست؟

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 850393
حمایت طرفداران قالیباف از پزشکیان / پیروز مرحله نهایی انتخابات کیست؟

نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ۱۴۰۳ منتشر شد و بر اساس آن مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم رفتند. عده‌ای از حامیان قالیباف با اعلام نتایج نوشتند که قرار است به مسعود پزشکیان رای دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شمارش آرای انتخابات ۱۴۰۳ به پایان رسید و بر اساس قانون هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند. ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است و نتایج نهایی به شرح زیر است؛

مسعود پزشکیان: ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای

سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای

محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای

مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای

حمایت طرفداران قالیباف از پزشکیان

برخی از فعالان توییتری مدعی حامی قالیباف با اعلام نتایج نوشتند که قرار است به مسعود پزشکیان رای دهند. گفتنی است مذاکرات برای اجماع کاندیداهای جبهه انقلاب تا آخرین ساعات ۵ شنبه ۷ تیرماه درجریان بود و هیچ یک از کاندیدای جبهه انقلاب به نفع دیگری کناره‌گیری نکردند. سید محمود رضوی بامداد پنجشنبه با انتشار عکسی در کنار قالیباف در توییتر نوشت: تمام تلاش ها برای اجماع کاندیداهای جبهه انقلاب در آخرین ساعات ۵ شنبه بی نتیجه ماند. با حمایت علما، روحانیون، نخبگن، مادحین، جوانان و.... از آقای قالیباف فردا با اجماع مردم برای عدم بازگشت دولت سوم روحانی در کنار هم به قالیباف رای خواهیم داد.

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس نوشت: پزشکیان می تواند با جلب آرای بخشی از افرادی که به هر دلیل در مرحله اول رای ندادند و بخش تکتوکرات و میانه آرا قالیباف، پیروز مرحله نهایی باشد.

حمایت طرفداران قالیباف از پزشکیان / پیروز مرحله نهایی انتخابات کیست؟

همچنین به نظر می‌رسد فعالان توئیتری قالیباف در حال اعلام برائت از جلیلی و پیوستن به کمپین حامیان دکتر پزشکیان هستند. گفتنی است در روزهای اخیر درگیری‌هایی میان طرفداران جلیلی و قالیباف شکل گرفته بود و هریک از طرفین سعی در متقاعد کردن دیگری برای انصراف داشتند.

حمایت طرفداران قالیباف از پزشکیان / پیروز مرحله نهایی انتخابات کیست؟

پیش بینی نتیجه انتخابات ۱۴۰۳

مرکز افکارسنجی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران نیز قبل از برگزاری دور اول انتخابات نوشته بود: ۵۷ درصد کسانی که تصمیم گرفته‌اند به جلیلی رای دهند، گفته‌اند در صورتی که وی انصراف دهد به قالیباف رای می‌دهند و تنها رای ۶ درصد از این افراد به سبد رای رقیب جناح مقابل (پزشکیان) می‌رود اما در صورت کناره‌گیری قالیباف فقط ۳۷ درصد از سبد رای او به سمت جلیلی می‌رود و ۲۸ درصد نیز به پزشکیان رای خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    پزشکیان مرد اخلاق و عاقل و بدور از تندروی .مملکت بدست تندرو ها نابود شد و همیشه حرف امثال ظریف و خاتمی در میان هوچی گری این افراد بر عکس جلوه داده شد و هیج وقت ابزار قدرت اجازه ندادند از خودشان دفاع کنند.
  • حمیدرضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    ما طرفدارقالیباف بدلیل تحجر وتعصب ولجاجت جلیلی وعدم اجماع این فرد با قالیباف به مسعود پزشکیان رای می دهیم
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    درود خدا بر شما مردم فهیم بهترین گزینه پزشکیانه که ایران رامقتدر کند
  • هوشیار IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    جلیلی بیسواده نمینواند مملکت بچرخاند همه اجناس بازم کرانتر شود گوشت ۷۰تومان بود اقای ریس امد شد ۷۰۰ت ۲۰برابر اذریا غیرت کند دکتر پزشکیانه ریس جمهوره انشاالله
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    رای ما فقط پزشکیان