۰ نفر

مزاحمت ضدانقلاب مانع رای گیری در انگلیس نشد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 850245
مزاحمت ضدانقلاب مانع رای گیری در انگلیس نشد

روند رای‌گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین نهمین رئیس جمهوری ایران، به رغم مزاحمت عناصر ضد انقلاب در انگلیس جریان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، برخی گروه‌های معاند از ساعات ابتدایی رای‌گیری مقابل حوزه‌های رای تجمع کرده و با سردادن شعارهایی تلاش می کنند نظم برگزاری انتخابات را برهم بزنند. آن‌ها همچنین رای‌دهندگانی را که برای شرکت در انتخابات و رای دهی به سفارت مراجعه می‌کنند مورد اهانت لفظی قرار می‌دهند. فیلم‌های تصویربرداری شده از این وقایع به این دلیل که افراد مزاحم از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند، قابل انتشار نیست.

عناصر ضد انقلاب که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را پس از شکست مفتضحانه در پروژه اغتشاشات دو سال پیش، تهدیدی علیه حیات سیاسی خود می‌دانند، طی روزهای اخیر درصدد بودند تا روند انتخابات را مختل کنند. بر اساس تحقیقات خبرنگار ایرنا، این افراد دیروز با صاحبان سالن‌هایی که برای انتخابات اجاره شده است تماس گرفته، خود را از طرف اجاره‌کننده معرفی و سپس ادعا کردند که تمایل دارند قرارداد اجاره را لغو کنند.

هنگامی که به آن‌ها گفته شد هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد و یا بخشی از آن عودت می‌شود، ادعا کردند که این مساله برای آن‌ها اهمیتی ندارد. اگر موفق به چنین کاری نشدند، در گام دوم مسائل سیاسی را پیش کشیده و با اهانت به مسئولین جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا صاحب سالن را به فسخ قرارداد متقاعد کنند. در نهایت به روش تهدید طرف مقابل متوسل شده و ادعا کردند که بساط کاسبی او را بر هم زنند. این فعالیت طبق شنیده‌ها، اصلی‌ترین ماموریت عناصر ضد انقلاب و جیره‌خواران اجنبی در ساعات باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات بود که همچون پروژه‌های قبل با شکست مواجه شده است.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن پیشتر در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت؛ به‌رغم مشکلاتی که گروه‌های معاند و آن‌هایی که سوابق تروریستی آن‌ها عیان است ایجاد کرده‌اند مشارکت هم‌وطنان مقیم انگلیس در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خوب است.

وی عنوان کرد: اخباری که همکاران بنده از شعب پنجگانه لندن و شهرهای مختلف منچستر، بیرمنگهام، نیوکاسل، کاردیف و گلاسکو دریافت کرده‌ام مشارکت و استقبال هموطنان خوب بوده است.

کاردار سفارت افزود: این مساله متاثر از مشارکت بسیار خوب مردم در داخل بوده و نشان داده است که مردم در برهه‌های حساس نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت می‌کنند و همواره حضور حداکثری داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha