۰ نفر

رایزنی تلفنی باقری و لاوروف

۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴
کد خبر: 850282
رایزنی تلفنی باقری و لاوروف

دیپلمات‌های ارشد ایران و روسیه درباره مسائل دوجانبه و منطقه رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفت‌وگوی تلفنی «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری ایران با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین‌المللی، دارای اهمیت برشمرد.

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره ای این کشور بر شورای امنیت در ماه ژوئیه، از آمادگی ایران برای شرکت در نشست های مربوط در عالی‌ترین سطح خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستور کار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست.

لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست‌ها به لبنان، اعلام کرد کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد.

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha