۰ نفر

حجاج این چیزها را در چمدان نگذارند

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 850254
حجاج این چیزها را در چمدان نگذارند

سازمان حج و زیارت با انتشار دستورالعمل بار حجاج، اعلام کرد که متاسفانه برخی از زائران در روزهای گذشته و همزمان با پروازهای بازگشت به کشور به برخی نکات مهم دستورالعمل توجه جدی نداشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این دستورالعمل، که به اطلاع زائران رسیده، تاکید شده است:

از قرار دادن پاور بانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در کیف یا چمدان بزرگ، که تحویل بار می‌شود، جدا خودداری شود.

بارهای زائران توسط شرکت هواپیمایی دقیق بررسی و کنترل می‌شود، بنابراین مسئولیت نظارت مستقیم بر بارگیری جامه‌دان‌ها برابر ضوابط مقرر و ممانعت از بارگیری‌ هرگونه جامه‌دان فاقد تگ بار، کیف‌های دستی متفرقه و غیراستاندارد، بر عهده مدیران کاروان‌ها است. سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی تعهدی نسبت به انتقال بار و بسته‌های مازاد کاروان و مسافران ندارند.

هر مسافر فقط مجاز به حمل یک کیف دستی کوچک به داخل هواپیما است، بنابراین همراه داشتن وسایل اضافی حتی کیف‌های پلاستیکی و نظیر آن مجوز ندارد.

محمد معصومی ـ نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان ـ در این باره گفت: جلوگیری از قراردادن مایعات و نوشیدنی‌ها و دیگر اقلام اعلام شده در جامه‌دان (چمدان بار) جزو قوانین فرودگاهی همه کشورها است و فقط مربوط به فرودگاه‌های جده و مدینه نیست؛ چراکه امنیت پرواز را به مخاطره می‌اندازد.

او افزود: این دستورالعمل‌های بین‌المللی همیشه در عربستان اجرایی شده و امسال هم به صورت جد به آن توجه شده است، بنابراین رعایت آن از سوی حاجی‌ها مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

معصومی بیان کرد: از حجاج ایرانی خواهش می‌کنیم هیچگونه نوشیدنی، آب زمزم، مایعات و شامپو را داخل چمدان‌های بار قرار ندهند. چمدان حاجی‌ها در دستگاه ایکس‌ری بازرسی می‌شود و از انتقال این اقلام به صورت جدی، جلوگیری می‌شود.

نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان گفت: در صورت وجود آب زمزم و مایعات و نوشیدنی‌ها در چمدان‌های بار، چمدان‌ها بازگشایی شده و اقلام اعلام شده خارج می‌شود که این روند با وجود اینکه با حضور ناظر فرودگاهی است، اما از سوی کارگرهای فرودگاه انجام می‌شود و آسیب‌هایی را برای بار به دنبال دارد و همچنین زمان زائران کاروان گرفته می‌شود.

پروازهای برگشت حج از جمعه یکم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و بنابر اعلام سازمان حج و زیارت تا ۲۴ تیرماه پایان می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha