۱ نفر

محسن هاشمی در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

شائبه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات جلیلی/ آیا اگر پزشکیان رای بیاورد برخی از شغلشان بیکار می‌شوند؟

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبر: 851239
شائبه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات جلیلی/ آیا اگر پزشکیان رای بیاورد برخی از شغلشان بیکار می‌شوند؟

محسن هاشمی رفسنجانی در مورد تخلف‌های انتخاباتی گفت: گفته می شود در مجلس و شورای شهر به کارمندان گفته‌اند که اگر پزشکیان رای بیاورد همه شما عوض خواهید شد و تلاش کنید که آقای جلیلی رای بیاورد تا همه بر سر پست‌هایتان بمانید و متاسفانه این مسائل باعث شده که سوءتفاهم‌هایی پیش آید که از امکانات دولتی برای تبلیغات به نفع آقای جلیلی استفاده می‌شود.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد: محسن هاشمی در خصوص دور اول انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در دور اول انتخابات نتایج مقداری غیرمنتظره بود و براساس پیش بینی‌ها رقم نخورد. فرض بر این بود که اگر مشارکت پایین باشد قالیباف یا جلیلی در همان دور اول برنده بشوند.

وی در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر فرض بر این بود که اگر مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد برود، آقای پزشکیان برنده خواهد شد؛ ولی نتیجه اینگونه شد که انتخاباتی با مشارکت پایین یعنی با ۳۹ درصد آراء با چهار درصد آرای باطله برگزار شد و جالب توجه این است که در این مشارکت پایین رای اول را پزشکیان آورده است؛ در نتیجه بخشی که به آقای پزشکیان رای دادند از معترضین بودند و براساس دعوت اصلاح طلبان و دلایل دیگر به انتخابات پیوستند که به نظرم باید به صورت جدی بررسی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد: در این انتخابات حدود ۳۵ درصد شرکت کردند، در صورتی که در انتخابات پرشور گذشته بالای ۷۰ درصد از مردم شرکت می‌کردند. یعنی در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۹۶، ۷۵ درصد مردم مشارکت داشتند؛ اما امروز یک فاصله حداقل ۴۰ درصدی با وضعیت ایده‌آل داریم.

وی افزود: این انتخابات نشان داد علاوه بر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان یک نیروی جدیدی در فضا و صحنه سیاسی ایران شکل گرفته است که آنها تحریمی‌ها هستند و با عدم شرکت در انتخابات سعی دارند پیام نارضایتی خودشان را به حاکمیت اعلام کنند. در نتیجه این موضوع باید در صحنه سیاست‌ورزی کشور یعنی احزاب، گروه ها، نظام و دولت جدی گرفته شود.

هاشمی گروه‌های تحریمی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: گروه اول کسانی هستند که اصولگرا و اصلاح طلب را یکی می‌دانند و دنبال براندازی هستند و من آن بخش را تحلیل نمی‌کنم. ولی دو بخش دیگر هنوز می‎‌توانند جذب جمهوری اسلامی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک گروه هستند که می‌گویند قبلاً رییس جمهور تعیین و انتخاب شده و انتخابات بازی است. البته این انتخابات ثابت کرد که اینگونه نیست. انتخابات گذشته هم اینگونه بوده است، زیرا هر وقت مشارکت بالا بوده، نامزدی که مورد تایید مردم بوده رای آورده است. در نتیجه این گروه می‌توانند دوباره جذب شوند و رای دهند. چرا که در این انتخابات آقای پزشکیان رای اول را آورده است.

محسن هاشمی در مورد گروه سوم گفت: گروه بعدی کسانی هستند که می‌گویند اگر نامزد مورد انتخاب ما رییس جمهور شود، در ساختار فعلی کاری نمی تواند بکند. من پاسخم به آن‌ها این است که اگر ۱۰۰ درصد نتواند تقاضای گروه تحریمی را انجام دهد اما هیچ حرکتی در جهان صفر و صدی نیست. یعنی نباید توقع داشته باشند که ۱۰۰ درصد تعهداتش را انجام دهد. همین که بتواند یک گستره ۵۰ درصدی را ایجاد کند، یک گام به جلو برود و امید جدیدی ایجاد کند، برآیند عملکردش مثبت خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فرض می‌کند این امکان وجود دارد از تحریمی‌ها تعدادی به انتخابات بپیوندند و باعث بشوند که آقای پزشکیان رییس جمهور ایران شود. وی در ادامه اشاره کرد: به نظرم برای اینکه آقای پزشکیان رای بیاورد ۷ الی ۸ درصد باید به آراء اضافه شود.

هاشمی رفسنجانی در مورد تخلف‌های انتخاباتی گفت: بین طرفداران آقای پزشکیان جا افتاده که طرف مقابل از امکانات دولتی استفاده می‌کند. یعنی خبرهایی است که در مجلس و شورای شهر به کارمندان گفته‌اند که اگر پزشکیان رای بیاورد همه شما عوض خواهید شد و تلاش کنید که آقای جلیلی رای بیاورد تا همه بر سر پست‌هایتان بمانید. این اخبار باعث شده که سوءتفاهم‌هایی پیش آید که از امکانات دولتی برای تبلیغات به نفع آقای جلیلی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha