۰ نفر

ژاپن هم تعامل با طالبان را توصیه کرد

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 850810
ژاپن هم تعامل با طالبان را توصیه کرد

درحالیکه تعاملات بین‌المللی با حکومت حاضر در افغانستان افزایش یافته است، توکیو سایر کشورها را به تعامل بیشتر با حکومت سرپرست افغانستان تشویق می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تاکایوشی کورمایا سفیر ژاپن در کابل در دیدار با ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفت که توکیو تلاش می‌کند تا جهان را برای تعامل بیشتر با امارت اسلامی تشویق کند.

خبرگزاری صدای افغان نوشت: کورمایا در این دیدار خاطر نشان کرد که ژاپن با ‎افغانستان در بخش‌های توزیع واکسن، مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی کمک‌ کرده و به ارائه کمک‌های بیشتر نیز متعهد است.

ندا محمد ندیم هم در این دیدار تاکید کرد که افغانستان خواهان تعامل مثبت با جهان است و این تعامل زمانی ممکن می‌شود که نمایندگان امارت اسلامی در نشست‌ها و کنفرانس‌های بزرگ بین‌المللی شرکت نمایند.

اظهار نظر سفیر ژاپن در کابل در حالی است که کشورهایی چون روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان و تعامل با مقام‌های آن ابراز تمایل کردند. روسیه در همین راستا تصمیم به خارج کردن طالبان از فهرست تروریستی خود گرفته است.

همچنین در جریان سومین نشست دوحه که در قطر در حال برگزاری است، نمایندگان بیش از ۲۵ کشور و سازمان‌های بین‌المللی، وضعیت افغانستان را در ابعاد مختلف مورد بحث‌ و بررسی قرار می‌دهند. این درحالیست که نمایندگان طالبان از جمله ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در این نشست حضور دارند.

کشورهای مهم در منطقه از جمله روسیه، ایران و چین بر شکل‌گیری یک حکومت فراگیر در افغانستان تاکید دارند و این مساله از طریق برگزاری گفت‌وگوها و نشست‌هایی با حضور نمایندگان آنها در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha