۰ نفر

مازندرانی‌ها مراقب باشند

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 846996
مازندرانی‌ها مراقب باشند

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مازندران گفت: با توجه به افزایش دما، ورود گرد و غبار در استان از کشورها و استان‌های اطراف محتمل بوده اما تاکنون موردی گزارش نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احمد اسدی در پاسخ به اینکه آیا گرم شدن هوا، پیش بینی ورود گرد و غبار از جنوب کشور و یا کشورهای همجوار را مانند سال گذشته محتمل خواهد کرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ورود گرد و غبار را از ترکمنستان شاهد بودیم اما در حال حاضر گرد و غباری در استان مشاهده نشده است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی سیستم هواشناسی و رصد سامانه تا الان هوا در غرب کشور و ایلام نیز بدون گرد و غبار دیده می‌شود و تنها در خوزستان ممکن است غبارآلود دیده شود، اما اگر جریان‌ها و گرد و غبارها جنوبی باشد، ابتدا ارتفاعات استان را درگیر خواهد کرد و اگر گرد و غبار از سمت ترکمنستان باشد که مانند سال گذشته اتفاق افتاد ،ابتدا مناطق ساحلی را دربر خواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ادامه داد: در حال حاضر آلودگی گرد و غبار در استان وجود ندارد و در استان‌های همجوار نیز تاکنون موردی مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در سال گذشته نیز ورود گرد و غبار را شاهد بودیم این امکان با گرم شدن هوا قابل پیش‌بینی است.

اسدی ادامه داد: در راستای آلودگی هوا، کمیته‌ای که متشکل از علوم پزشکی، محیط زیست و هواشناسی درباره آلودگی هوا تشکیل شده و به محض مشاهده گردوغبار و آلودگی، هشدارهای لازم داده می شود.

وی گفت: بسته به غلظت و شدت گرد و غبار و ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد مسن بر حضور غیرضروری افراد و استفاده از ماسک از سوی علوم پزشکی توصیه خواهد شد و هواشناسی مازندران نیز به همراه محیط زیست هشدارهای لازم را را اعلام خواهد کرد.

معاون هواشناسی درباره وضعیت جوی نیز گفت: در حال حاضر افزایش دما را در شهرهای استان شاهد هستیم. رگبار پراکنده در ارتفاعات نیز مورد انتظار است و در روزهای پایانی هفته در غرب استان نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha