۱ نفر

رئیس موسسه تحقیقاتی روند:

ترکیه و امارات، بیش از ایران در تولید و بهره برداری از انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبر: 846294
ترکیه و امارات، بیش از ایران در تولید و بهره برداری از انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند

محمدحسین عادلی گفت: اگرچه وقتی صحبت از انرژی هسته ای در غرب آسیا مطرح می شود، همه نگاه ها به سوی ایران می چرخد اما واقعیت این است که همسایگان ایران، عزم جدی تری برای استفاده حداکثری از انرژی هسته ای دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدحسین عادلی گفت: اگرچه وقتی صحبت از انرژی هسته ای در غرب آسیا مطرح می شود، همه نگاه ها به سوی ایران می چرخد اما واقعیت این است که همسایگان ایران، عزم جدی تری برای استفاده حداکثری از انرژی هسته ای دارند.

وی افزود در حال حاضر تولید برق هسته ای در امارات متحده عربی، پنج برابر ایران است.

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز با ارائه گزارشی از استراتژی ها و رویکردهای نوین انرژی در دنیا گفت: افزایش بهره وری، کاهش کربن و اتکای بیشتر بر انرژی های تجدیدپذیر، سه چالش اصلی انرژی در جهان است.

وی تاکید کرد بازیگر اصلی انرژی های تجدیدپذیر، نه آمریکا و نه روسیه بلکه چین است و جهت مصرف انرژی در دنیا از انرژی های فسیلی به تجدیدپذیرها تغییر یافته به طوری که واردکنندگان عمده انرژی دردنیا، تا نود و پنج درصد سرمایه گذاری حوزه انرژی را به تجدیدپذیرها معطوف کرده اند.

محمد حسین عادلی، یکی از گرفتاری های اصلی کشورهای صادرکننده انرژی را تنش های ژئوپلیتیک دانست و افزود: چین به عنوان بزرگترین خریدار و واردکننده انرژی در جهان، به دنبال تامین امنیت انرژی و کاستن از تولید کربن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha