۰ نفر

شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود/ نباید راه رئیس‌جمهور متوقف شود

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷
کد خبر: 845013
شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود/ نباید راه رئیس‌جمهور متوقف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرده بود، گفت: نباید راه شهید رئیسی متوقف شود یا از آن به عقب برگردیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت در میدان امام حسین(ع) گفت: بعد از گذشت چند روز از شهادت شهدای خدمت ویژگی هایی از آن ها مطرح شد که همه این ها می تواند الگوی ما به ویژه مسئولان و کارگزارن نظام باشد.

وی با بیان اینکه خلوص و کار برای خدا در راس برجستگی های رئیس جمهور بود، گفت: بنا بر فرموده امام راحل، کار برای خدا خستگی و دلسردی ندارد؛ زندگی شهید آیت‌الله رئیسی به خصوص در دوران ریاست جمهوری به گونه ای بود که خستگی را خسته کرده بود. این شهید عزیز هیچ‌گاه علی رغم تمامی سختی ها و مشکلات و زخم زبان‌ها دلسرد نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های آیت الله رئیسی در جلسات مختلف گفت: آیت‌الله رئیسی هرگز دلسرد نشد و همیشه صحبت هایشان حاکی از امید به آینده بود.

آیت‌الله رئیسی مردم را ولی نعمت خود می‌دانست

قالیباف ادامه داد: مهمترین ویژگی شهید رئیسی این بود که مردم را ولی نعمت خود می دانست و مردم را مزاحم فرض نمی کرد و با عشق برای مردم کار می‌کرد؛ لذا مهمترین و اساسی ترین کار رئیس جمهور شهید، داشتن رابطه با مردم در تراز انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه حق مردم دسترسی به کارگزارن نظام است، گفت: شهید رییسی در مقام رئیس جمهور نماد این موضوع شد و در عالی‌ترین سطح مسئولیت نشان داد هیچ حجاب و مانعی بین مردم و مسئول انقلابی وجود ندارد. او در هر فرصتی درد و دل مردم را شنید.

قالیباف ادامه داد: ما شخصیت عزیزی را از دست دادیم که خسارت بسیار بزرگی است اما خسارت بزرگ‌تر غفلت کردن ارزش ها و باورهای او است.

وی گفت: من نه فقط یک همکار بلکه یک همسنگر را از دست دادم؛ دوستی و رفاقت ما از مشهد و از آغاز جوانی در سال ۵۶ یعنی قبل از انقلاب و در مبارزه با رژیم ستم شاهی شروع شد. از همان زمان این مرد اهل توسل و عبادت بود.

قالیباف مجددا بیان کرد: بنده یک رفیق و دوست را از دست دادم که رفاقت و همکار و همسنگری ما به بیش از ۴۷ سال می رسد. این یار دیروز ما امروز در میان ما نیست و از دیدن جای خالی این شهید عزیز و گرانقدر دلتنگ و غصه دار هستیم و ثلمه بزرگی وارد شد؛ البته امروز رویکرد خدمت‌گزاری ایشان بیشتر از قبل میان مردم جا باز کرده و باعث انسجام بیشتر شده است.

حق نداریم به عقب برگردیم

رئیس مجلس اضافه کرد: ما حق و اجازه نداریم چرخ های‌تحول در حوزه حکمرانی و رابطه بین کارگزاری نظام با مردم باقی مانده از داوران شهید رییسی را متوقف کرده و یا خدای ناکرده به عقب برگردیم که این خیانت بزرگ به آرمان های امام راحل و شهدا و ظلم بزرگ به ولایت و مردم است. باید همه مصمم باشیم و تحت هیچ شرایطی این فرصت بزرگ را ضایع نکرده و از دست ندهیم.

قالیباف با بیان خاطره ای از رئیس جمهور شهید بیان کرد: زمانی که آیت الله رئیسی می‌خواست از امام رضا(ع) و خادمی ایشان به تهران بیاید، با اشک به من گفت هیچ جایی برایم بهتر از خدمت در جوار حضرت علی‌بن‌موسی الرضا نیست. اگر امروز بنا بر تکلیف و وظیفه می آیم، فقط به عشق خدمت به مردم و مجبین اهل بیت است و از امام رضا(ع) خواستم توفیق خدمت را به من بدهد تا خدمتگزار صادقی در تراز انقلاب اسلامی باشم؛ با همین توسل بود که در دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع) به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و سه سال بعد درست در شب ولادت حضرت به شهادت رسید. کسی که اینگونه توسل و خدمت می کند، خدا او را در دنیا و آخرت ماندگار می کند.

رئیس مجلس در پایان یادآور شد: ملت ما در طول انقلاب اسلامی حوادث تلخی را دیدند که آخرین مورد آن شهادت رئیس جمهور بود و در تمامی این شرایط آرامش مردم و استحکام سیاسی کشور به نمایش گذاشته شد لذا چنین حوادثی هرگز نمی تواند خللی در امورات و عزم و آرامش و روحیه مردم داشته باشد و این ها نشان از قدرت و انسجام ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha