۰ نفر

داغ سیل بر دل مردم کلیبر

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱:۳۷
کد خبر: 850175
داغ سیل بر دل مردم کلیبر

بارش سیل‌آسای باران در روزهای اخیر خسارات سنگین جانی و مالی در آذربایجان شرقی به جای گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای آغازین فصل تابستان طی یک بارش بی‌سابقه شهرهایی از استان آذربایجان شرقی شاهد جاری شدن سیل بودند که بر اثر این بارش‌ها جوان ۲۱ ساله‌ اهل روستای قیه باشی کلیبر جان خود را از دست داد و دسترنج کشاورزان در بخش زراعت و باغ به تاراج رفت.

مجید فرشی، مدیرکل مدیریت بحران استان پنجشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص خسارات سیلاب در استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش به مقدار ۲۴ میلی متر از شهرستان کلیبر گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اثر وقوع سیل در شهرستان کلیبر جوانی ۲۱ ساله جان خود را از دست داده است که فوت ناگوار این جوان را به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.

فرشی افزود: تعدادی از منازل مسکونی روستایی، معابر و اراضی کشاورزی و باغات نیز در شهرستان کلیبر دچار خسارت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان عنوان کرد: در بخش گرمادوز شهرستان خدا آفرین اراضی کشاورزی به خصوص شالیزارهای برنج بر اثر وقوع سیل دچار خسارت شده‌اند و تیم‌های ارزیابی ما در حال برآورد میزان خسارت هستند.

وی افزود: در شهرستان سراب ۲۳ میلی متر بارش باران گزارش شده که طی آن ۵۱۰ منازل مسکونی و مغازه‌ی تجاری دچار آبگرفتگی و خسارت شده است.

وی تاکید کرد: هم استانی‌هایی که تحت پوشش بیمه هستند، پس از برآورد میزان خسارت به بیمه مراجعه کنند.

فرشی بیان کرد: با توجه به تدوام فعالیت این سامانه‌ بارشی تا فردا، تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان در مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند و نسبت به تابلوهای هشدار حساس باشند. همچنین توصیه می‌شود در این روزها از حضور در ارتفاعات استان به جد خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خواستار عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد و خاطرنشان کرد: مردم از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی گفت: از شهروندان خواهشمندیم از توقف و پارک خودرو در مسیرهای شیب‌دار و مستعد آبگرفتگی خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha