۰ نفر

حقوق بازنشستگان ۳ میلیون افزایش یافت

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲
کد خبر: 821598
حقوق بازنشستگان ۳ میلیون افزایش یافت

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش حدود سه میلیون تومانی مواجه شد. کف حقوق بازنشستگان در سال جاری شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۹ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۷ شهریور در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در جلسه علنی مجلس، افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان را تصویب کردند. بر این اساس اعلام شد ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد (۲۰%) افزایش می‌یابد. 

این در حالی است که در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر اختلاف‌ نظر میان مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شد و برخی از نمایندگان مجلس مدعی شدند دولت به دنبال افزایش ۱۸ درصدی حقوق بوده و با افزایش ۲۰ درصدی مخالف است. هفته گذشته سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این باره بیان کرد: اگر افزایش حقوق کارکنان از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد در صحن مجلس هم به تصویب برسد، شورای نگهبان ایراد می‌گیرد.

با این وجود نمایندگان مجلس افزایش ۲۰ درصدی حقوق را تصویب کرده و مطابق ردیف (۳-۲) و (۴-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان نود میلیون (۹۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین شده است.

بازنشستگان راضی می‌شوند؟

بازنشستگان در سال‌های اخیر همواره به میزان دریافتی خود انتقاد داشته‌اند و این انتقادها در سال جاری هم به قوت خود باقی بود. در شروع سال حقوق بازنشستگان با افزایش ۲۷ درصدی مواجه شد اما تورم بالای ۴۰ درصد این افزایش حقوق را خنثی کرد. همین موضوع باعث شد که بازنشستگان از شروع تابستان درخواست افزایش مجدد حقوق را مطرح کنند که در طول سال پاسخ مثبتی به این مطالبه داده نشد. بنابراین امید آنها از هفته‌ها قبل به افزایش حقوق‌شان در سال ۱۴۰۳ بود. بر همین اساس اکنون که افزایش ۲۰ درصدی حقوق به تصویب رسیده است باید دید تا چه اندازه می‌تواند بازنشستگان را راضی کند.

پیشتر جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در شهریور امسال با انتقاد از حقوق کم بازنشستگان گفته بود حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد. در بهار سال جاری نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نیز چنین جمله‌ای را به زبان آورد. بسیاری از فعالان حوزه بازنشستگی نیز گفته‌اند که حقوق بازنشستگان برای تأمین مایحتاج زندگی، هزینه‌های درمان و سایر هزینه‌های آنان کافی نیست. حال باید دید افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان چقدر می‌تواند روی زندگی این قشر جامعه تأثیر بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طبا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا دروغ تحویل مردم میدید !!!؟؟؟ کجا در اول امسال حقوق بازنشسته ۲۷ درصد اضافه شد !!!؟؟؟ خودتون رو برای سفید نمایی دروغین، کم اعتبار نکنید !!!!!!!!
  • علی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    خدا به حق شهدا نسل خائنین به ملت و مملکت را ریشه کن نماید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    از الان تا اول سال دیگه بیش از اینها به مخارج خانواده ها اضافه میشود
  • ایران بعد از 45سال IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    این حقوق حتی اگر ده میلیون تومان هم بشود ارزش ده روز زندگی را هم ندارد اون هم با گوشت کیلویی هفتصدو پنجاه هزارتومان وبرنج کیلویی صدو پنجاه هزارتومن ولا غیر تا زه اگر دلخوش باشیم که اجناس مورد نیاز مردم افزایش پیدا نکنه که اون هم غیره ممکنه ما در سال یک بار به حقوقمون اضافه میشه ولی در سال دها بار افزایش اقلام اجسام مورد نیاز روداریم جدا یکی بهمون بگه انقلاب کردیم وهشت سال جنگیدیم بذای چه که یک عده خوششون باشه وبقیه تو بدبختی غلط بزنند پس کو اون همه وعده وعید فقط مردم را از دین زده کردید عراق هم مثل مکا هشتن سال جنگید ولی ارزش پو.لشون ازما بیشتره این مملکت شده اقاو اقا زاده بازی
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    فکر کنم ضرر این دولت شش کلاسه واسه بازنشستگان، صد ها برابر از الودگی هوا با مازوت بیشتره
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    چراسایرسطوح که حق بیمه بیشترداده اند بایدضریب افزایش کمتربگیرند،وحق بیمه آنها به حقوق حداقلیها افزده شود
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ننه. هنر. کردید بااین. گرونی یک کیلو. گوشت تو. خونه. ها. نیست. واقعا. که
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ننه. هنر. کردید بااین. گرونی یک کیلو. گوشت تو. خونه. ها. نیست. واقعا. که
  • حسین IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    20درصد دردی را دوا نمیکنه اجناس و آب و برق وگاز واجاره غیره چندین درصد میره بالا حقوق از 20 میلیون کمتر یعنی با مرگ زندگی کردن اسرائیل با بمباران یکجا مردم را میکشه بازنشسته باعذاب و درد در حال مرگند آنهم که ادعای عدالت ناب داریم
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    جالب اینجاست که دولتمردان از کجا خبر دارند اگر ۲۰در افزایش حقوق مجلس تصویب کند شورای نگهبان ایراد می گیرد یعنی شورای نگهبان مخالف معیشت بازنشستگان هست اگر این بازنشستگاندر این چهل سال گذشته وجنگ اداره نمی کردند آیا الان شورای نگهبانی بود که امروز مخالف معیشت همان بازنشستگانی باشد که هشت سال جنگ اداره کردند وتمام ناملایمات این کشور به جان خریدند واقعا جای بسی تاسفدارد
  • دوستی GB ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    خدا رحم بکند چه بلایی سرمان خواهد اومد؟ آخه یکی نیس به آقایون دولت بگه شماها که اینکاره نیستی چرا با این تورم به مردم ظلم و تحمیل میکنید؟ تورم و افزایش حقوق که نشد حکومت؟ آخرش چی میخواهید چیکار کنید؟بالا بردن حجم پول که مشکلی حل نمیکنه اصل مشکل را درست کنید
  • کارشناس سیاسی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    همیشه با کفه حقوق همه بازنشستگان را بازی و فریب میدهند؟ فردیکه حقوقش 5 میلیون بوده با فردیکه حقوقش 12 میلیون بوده محاسبات متفاوت است این بی عدالتی در تامین اجتماعی همواره وجود داشته و دارد اگر به این قشر بازنشسته که سرپرست یک خانواده است توجه نشود افراد زیادی ناراضی هستند و این میتوانند معادلات را تغیر دهند.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    شورای نگهبان چیکاره هست اصلا سواد کافی دارن درصد ضریب چه می‌فهمن اصلا تورم گرانی معيشت بازنشستگان می فهمن
  • DE ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    آقای رئیسی وجدان خودش را قاضی کنه آیا حق من بازنشسته که سی و سه سال زحمت کشیدم و با این تورمی که ساعتی بالا میره و ما را شرمنده زن و فرزندان میکنه شما گفتید می خواهید سفره بازنشسته را بهتر کنی آیا به گفته خودت در زمان انتخابات و شعارهای آن زمان خدا وکیلی عمل کردی من با شاغل چه فرقی می کنم که باید ده ملیون کمتر حقوق بگیرم.
  • GB ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    چگونه است که دولت با افزایش قیمت ها مثل قیمت خودرو به دلیل ورشکستگی تولید کننده بی سر و صدا موافقت میکند ، اما ورشستگی میلیون ها بازنشسته اصلا برای دولت و مجلس مهم نیست . حاکمیت عدل اسلامی و دولت فرو دستان را چه شده که حتی مرگ و عذاب مستضعفان هم باعث خارش آنان نمیشود . عذاب وجدان پیشکش
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    من مستمری بگیرم .یک زن تنها وبی پشتوانه .با این گرونی لحظه ای فقط آه میکشم وشب وروز لعنت ونفرین این حکومت میکنم که فقط زورش بنا ضعفا میرسه و امثال خاوریها ونور چشمیها ی خودشون آزادند وکیف میکنند .ماهم همیشه زیر قرض وقوله هستیم .امیدوارم رسوای هردوجهان باشند که بنام دین وعلی وحدت اینهمه ظلم میکنند .بعد همه چی رو حیف ومیله ورانته واختلاس .بیچاره شدیم .خدا ازتون نگذره .ظلم پایدار نمیمونه