۰ نفر

چرا مرسدس جی کلاس اینقدر محبوب و ارزشمند است؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 840667
چرا مرسدس جی کلاس اینقدر محبوب و ارزشمند است؟

دلیل محبوبیت و ارزش خرید بالای خودروهای مرسدس جی کلاس چیست و آیا نسخه برقی آن نیز می‌تواند موفقیت نسخه‌های احتراقی را تکرار کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، معمولا در رقابت دوام بالا و استهلاک پایین، خودروهای آلمانی قافیه را به رقبای ژاپنی خود از جمله تویوتا و هوندا واگذار می‌کنند. از سویی، طراحی پیچیده، قطعات گران‌قیمت و هزینه تعمیر بالا باعث می‌شود تا خودروهای آلمانی به‌مراتب عمر و محبوبیت کمتری از رقبای ژاپنی داشته باشند.

با این وصف، مرسدس G کلاس در بین محصولات مرسدس بنز، یک استثنا به‌شمار می‌رود و دلیل هم این‌که شمار زیادی از مدل‌های تولیدی این خانواده محبوب مرسدس، از سال ۱۹۷۹ تا امروز هنوز در حال کار کردن هستند.

اما دلیل این محبوبیت بالا چیست؟

چرا مرسدس جی کلاس اینقدر محبوب و ارزشمند است؟

با این مطلب از اخبار خودرو در وبسایت گجت نیوز همراه ما باشید تا موضوع را از نظر مدیرعامل بخش AMG یعنی میشائیل شیبه بررسی کنیم.

دلیل محبوبیت بالای مرسدس جی کلاس چیست؟

چرا مرسدس جی کلاس اینقدر محبوب و ارزشمند است؟

میشائیل شیبه، مدیرعامل بخش AMG و همچنین مدیر توسعه G کلاس و میباخ، ضمن اشاره به فعالیت ۸۰ درصد از کل جی کلاس‌های تولیدی در خیابان‌های سراسر جهان، راز موفقیت مرسدس G کلاس را طول عمر بالای آن دانسته است. او در ادامه به انتظاراتی که از نسخه برقی G کلاس وجود دارد پرداخته و می‌گوید دوام بالا، آن ویژگی است که نسخه برقی نیز باید واجد آن باشد.
درباره آماری که آقای شیبه درباره تعداد مرسدس‌های در حال استفاده ارائه کرده باید گفت با توجه به این‌که مرسدس سال گذشته تولید ۵۰۰ هزارمین دستگاه از جی کلاس را جشن گرفت، اظهارات مدیرعامل AMG به این معناست که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از این خودرو شاسی بلند آفرودی روی کره زمین در حال فعالیت هستند. برای درک بهتر اهمیت این آمار باید بدانید که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از کل پورشه ۹۱۱‌های تولیدی، قابل استفاده محسوب می‌شوند.

اگرچه میشائیل شیبه، نسخه برقی مرسدس جی کلاس را یک فرصت خوب برای نمایندگی‌ها و مشتریان می‌داند، اما مرسدس مشخص نکرده که تا چه حد روی موفقیت G کلاس برقی حساب باز کرده است.
البته مدیر توسعه G کلاس بر این باور است که G کلاس برقی نیز می‌تواند به فروش خوبی برسد و مشتریان زیادی جلب کند؛ چرا که افراد زیادی هستند که دیگر تمایلی به استفاده از این خودرو لوکس با پیشرانه احتراقی ندارند و نسخه برقی را ترجیح می‌دهند. شیبه معتقد است مرسدس با عرضه نسخه برقی G کلاس، نوعی استراتژی کاهش ریسک را اتخاذ کرده است.

میشائیل شبیه در پایان تاکید کرده که مرسدس همیشه کوشیده یک برند مشتری‌محور باشد و در راستای این هدف، باید همواره محصولی مورد نیاز و پسند مشتری ارائه کند. او در ادامه تصریح کرده که برای مثال اگر مشتریان مرسدس بنز همچنان خواهان موتورهای V۸ باشند، مرسدس موظف است چنین موتورهایی را با مصرف سوخت پایین و قدرت بالاتر در اختیار آن‌ها قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha