۰ نفر

اردوغان: سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش را از نزدیک پیگیری می کنیم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۲۰
کد خبر: 842875
اردوغان: سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش را از نزدیک پیگیری می کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری که هر چه زودتر خبرهای خوشی از سوی رئیس‌جمهور و هیأت همراه او دریافت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه و در پیامی در ارتباط با حادثه برای بالگرد حامل «ُید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از اینکه برادرم رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی و هیات همراه او دچار سانحه شدند، بسیار متأسف هستیم.

اردوغان در ادامه نوشت: تمایل دارم اعلام کنم که ما به عنوان جمهوری ترکیه این حادثه را از نزدیک و در هماهنگی کامل با مقامات ایران دنبال می‌کنیم و آماده ارائه هرگونه حمایت لازم هستیم.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بیان کرد: از طرف ملت ترکیه، بهترین آرزوهای خود را برای مردم و دولت همسایه، دوست و برادر ایران دارم و امیدوارم هر چه زودتر خبرهای خوشی از جناب رئیس‌جمهور و هیأت همراه دریافت کنم.

وزارت خارجه ترکیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «آنکارا تحولات درخصوص سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را با نگرانی دنبال می‌کند و آنکارا تمام کمک‌های ممکن را در عملیات جست‌وجو و نجات پس از فرود سخت بالگرد حامل رئیسی ارائه می‌دهد».

بر اساس این گزارش، بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha