۰ نفر

اپل بالاخره مشکل باتری آیفون را در پرچمدار جدید خود حل می‌کند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 842808
اپل بالاخره مشکل باتری آیفون را در پرچمدار جدید خود حل می‌کند

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، آیفون ۱۶ پرو مکس با بهره‌گیری از یک فناوری جدید باتری قصد دارد مشکل شارژدهی آیفون ها را یک بار برای همیشه حل کند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، بر اساس گزارش‌های جدیدی که مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل منتشر کرده، آیفون ۱۶ پرو مکس، پرچمدار پریمیوم آتی این کمپانی ممکن است از باتری‌های با چگالی انرژی بالاتر استفاده کرده و به همین دلیل در بخش شارژدهی باتری محصولی بسیار بهتر از سایر مدل‌های iPhone ۱۶ باشد.

چگالی انرژی بالاتر به آن معناست که باتری آیفون ۱۶ پرو مکس قادر خواهد بود علیرغم اشغال کردن حجمی مشابه قبل، ظرفیت بالاتری داشته باشد و شارژدهی بیشتری ارائه دهد. در عین حال همین مساله به معنای زمان شارژ طولانی‌تر با میزان توان یکسان شارژ یکسان نیز خواهد بود. بنابراین اگر اپل تصمیمی به ارتقای سرعت شارژ آیفون‌های جدیدش نداشته باشد، شارژ کردن iPhone ۱۶ Pro Max حتی از قبل هم بیشتر طول کشیده و اوضاع برای پرچمداران اپل از الان هم وخیم‌تر خواهد شد!

اپل مشکل حرارت بیشتر باتری آیفون ۱۶ پرو مکس را چگونه حل خواهد کرد؟

اپل بالاخره مشکل باتری آیفون را در پرچمدار جدید خود حل می‌کند

نخستین مساله‌ای که در خصوص استفاده از این باتری‌های جدید باید به آن توجه کرد این است که طبیعتا میزان تولید حرارت آن‌ها بیشتر از باتری‌های معمولی خواهد بود. به همین دلیل شایعات حاکی از دومین تغییر بزرگ اپل در بخش طراحی باتری در iPhone ۱۶ Pro Max هستند! در همین زمینه، اطلاعات حاکی از استفاده از قابی آلومینیومی برای باتری هستند که توانمندی‌های انتقال حرارت دستگاه را تقویت کند. البته آلومینیوم از دید انتقال حرارت گزینه بهتری به شمار می‌رود؛ اما استفاده از فولاد باعث دوام بالاتر و تعمیرپذیری بیشتر دستگاه خواهد شد.
مینگ چی کو همچنین ادعا کرده که اگر همه چیز باب میل اپل پیش رفته و باتری های جدید آیفون ۱۶ پرو مکس واقعا مشکل شارژدهی پرچمداران این کمپانی را برطرف کنند احتمالا در تمامی مدل‌های آیفون ۱۷ شاهد به کار رفتن این فناوری خواهیم بود. این مساله البته پیش‌تر بارها در نسل‌های مختلف آیفون اتفاق افتاده؛ به‌طوری که شاهد رونمایی از یک قابلیت در مدل‌های پرو و پرو مکس یک سال بوده‌ایم و در سال‌های بعد، تمامی مدل‌های آیفون سال بعد به آن ویژگی مجهز می‌شدند. از جمله این موارد می‌توان به داینامیک آیلند و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

اپل بالاخره مشکل باتری آیفون را در پرچمدار جدید خود حل می‌کند

این البته اولین باری نیست که اخبار مربوط به باتری خانواده آیفون ۱۶ در فضای اینترنت منتشر می‌شود! مدتی پیش ادعا شده بود که تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ به جز مدل پلاس از باتری‌هایی بزرگتر بهره خواهند برد که احتمالا در شرایط خاص قادر به ارائه شارژدهی بالای سی ساعت خواهند بود. از طرف دیگر، استفاده از کانکتورهای باتری و قاب‌های فلزی برای بهبود سیستم انتقال حرارت پرچمداران آینده اپل نیز دیگر شایعه‌ای‌ست که با اخبار و اطلاعات جدید مینگ چی کو مطابقت دارد.
از طرف دیگر، راس یانگ، تحلیلگر موسسه Supply Chain Consultants نیز ادعا کرده که تولید صفحه نمایش‌های خانواده آیفون ۱۶ مطابق هر سال در ماه ژوئن توسط تولیدکنندگان این کمپانی آغاز خواهد شد. این به معنای آن است که احتمالا همه‌چیز برای رونمایی از این سری پرچمداران اپل در زمان همیشگی، یعنی ماه سپتامبر، آماده خواهد بود. بر این اساس احتمالا زمان زیادی تا معرفی رسمی این پرچمداران و آگاهی با مشخصاتشان باقی نمانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha