۰ نفر

بهترین مغز ها برای کم کاری تیروئید

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 842758
بهترین مغز ها برای کم کاری تیروئید

شاید ساده‌ترین راه برای درمان کم‌کاری تیروئید استفاده از مغزیجات یا همان آجیل باشد. برای پاسخ به این سوال که بهترین درمان برای این بیماری می‌تواند چه راهی باشد باید این پرسش را مطرح کنیم که کمبود چه موادی سبب می‌شود تا کم‌کاری تیروئید در افراد رخ دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این بیماری بیشتر براثر کم بودن ید و سلنیوم در بدن اتفاق می‌افتد. خبر خوب این است که مقدار فراوانی از این مواد در مغزیجات یا همان آجیل وجود دارد. دراین‌بین پسته یکی از منابع غنی از ید محسوب می‌شود و بادام درختی، بادام هندی و گردو سرشار از سلنیوم و آنتی‌اکسیدان هستند. پس یکی از راه‌های درمان این بیماری می‌تواند مصرف آجیل باشد. در ادامه مقاله شما را بیشتر با این موضوع آشنا می‌کنیم.

خواص پسته و تاثیر آن در کم کاری تیروئید

بهترین مغز ها برای کم کاری تیروئید

با توجه به آزمایش‌هایی که برای درمان این بیماری و خواص پسته صورت گرفته است می‌توان گفت پسته دارای مقادیر بسیار از ید و سلنیوم است که مصرف آن به‌همراه داروهای تجویزشده تاثیر بالایی بر درمان کم‌کاری تیروئید دارد. بااین‌حال باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ید موجود در پسته نمی‌تواند به‌طور کامل نیاز بدن را رفع کند. به‌همین دلیل هم باید این مغزیجات را در کنار داروهای‌تان مصرف کنید تا درمان، سریع‌تر روند خود را طی کند.

یکی دیگر از فواید استفاده از پسته برای بهبود کم‌کاری تیروئید در این است که پسته علاوه‌بر ید دارای مقدار زیادی ویتامین E هم است. این امر سبب می‌شود تا در کاهش التهاب تیروئید کمک‌کننده باشد. ازاین‌رو می‌توان گفت مصرف مورد نیاز از پسته نه‌تنها می‌تواند تاثیر کم‌کاری تیروید را کاهش دهد بلکه در درمان التهاب تیروئید هم نقش مهمی دارد. به همین منظور استفاده از آن همراه با داروهای تجویزشده می‌تواند برای بدن مفید باشد.

تاثیرات مصرف فندق در کم‌کاری تیروئید

فندق علاوه‌بر اینکه بسیار خوشمزه و پرطرفدار است یکی از مغزیجات مفید برای درمان و کاهش اثرات کم‌کاری تیروئید هم محسوب می‌شود. این مغز دارای مقادیر بسیاری سلنیوم بوده که اگر در کنار مواردی دیگر که پزشک تجویز کرده مصرف شود به روند بهبود این بیماری کمک می‌کند. یکی از نکاتی که باید در مصرف این ماده توجه داشته باشید این است که آن را باید به تعداد مورد نیاز مصرف کنید. در این صورت است که می‌تواند به‌طور پیوسته در بدن اثربخش باشد.

خواص گردو چه تاثیراتی در کم‌کاری تیروئید دارد؟

گردو یکی از بهترین منابع غذایی در آجیل مخلوط و مواد اولیه تهیه غذا محسوب می‌شود که به میزان بالایی سلنیوم دارد. دقیقا چیزی که برای درمان کم‌کاری تیروئید به آن نیاز دارید. این نوع آجیل را می‌توانید در کنار داروهایی که برای درمان تجویز شده است استفاده کنید. با استفاده از مصرف گردو می‌توانید تراکم سلنیوم لازم را در تیروئید افزایش دهید.

این درصورتی است که هرچه مقدار سلنیوم تیروئید بیشتر شود مقدار کنترل این غده در متابولیسم بدن هم افزایش پیدا می‌کند و درنهایت خواهید دید که میزان التهاب در آن کاهش می‌یابد.

باتوجه به این موارد می‌توان گفت که گردو بهترین آجیل در بین مغزیجات دیگر است که می‌تواند تاثیران کم‌کاری تیروئید را در بدن کاهش دهد. بااین‌حال اگر درکنار آجیل‌های دیگر استفاده شود قطعا نتایج بهتر و سریع‌تری خواهد داشت.

بادام درختی و تاثیرات آن در کم‌کاری تیروئید

اگر از این نوع آجیل برای اصلاح عملکرد غده تیروئید خود استفاده کنید خواهید دید که تا چه اندازه می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود آن داشته باشد. بادام درختی آجیلی است که در خود مقدار فراوانی ریزمغزی‌های دیگر از جمله سلنیوم، منیزیوم، روی و ید دارد.

به همین خاطر است که متخصصان برای درمان کم‌کاری تیروئید مصرف این آجیل را توصیه می‌کنند. مصرف بادام می‌تواند کمبود ید، سلنیوم و روی را در بدن برطرف کند. بااین‌حال برای بهبود و درمان قطعی باید در کنار استفاده از بادام درختی از داروهای تجویزشده زیرنظر متخصص خود استفاده کنید.

خواص بادام هندی در درمان تیروئید کم‌کار

با استفاده از بادام هندی در کنار آجیل‌های دیگر می‌توانید تاثیر درمان و بهبود در بیماری کم‌کاری تیروئید را افزایش دهید. این آجیل دارای مقدار زیادی سلنیوم است که در کاهش اثرات تیروئید کم‌کار موثر است. ازآن‌جایی‌که یکی از آجیل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه و استفاده کنید. این روش درمان در واقع یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌ها به‌حساب می‌آید.

خواص بادام زمینی برای درمان اختلال کم‌کاری تیروئید موثر است؟

این نوع آجیل اگر یکی از پرطرفدارترین مغزیجات در آجیل‌ها محسوب نشود از کم‌طرفدارترین‌ها هم نیست. بادام زمینی یکی از خوش‌طعم‌تریم مغزها است که بااین‌حال نمی‌تواند به بهترین روش برای درمان بیماری کم‌کاری تیروئید هم تبدیل شود. چراکه این آجیل سبب می‌شود تا در جذب ید اختلال ایجاد شده و عمل‌کرد غده تیروئید را به‌چالش بکشد.

به تمام افرادی که دچار این اختلال هستند توصیه می‌شود که تحت هیچ شرایطی از این آجیل استفاده نکنند. همچنین، نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که مصرف بادام زمینی سبب می‌شود که مشکلات گواتر در افراد تشدید شود.

مصرف چه میزان از آجیل می‌تواند برای بهبود بهتر باشد؟

بهترین مغز ها برای کم کاری تیروئید

درست است که استفاده از آجیل‌ها می‌توانند راهی آسان برای درمان و بهبود کم‌کاری تیروئید باشند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که میزانی که این مغزها را استفاده می‌کنید هم در این موضوع بسیار موثر هستند. برای مثال، اگر قصد دارید که تنها از مغزبادام برای درمان بهره‌ ببرید خوردن 20 تا 25 عدد روزانه از آن توصیه می‌شود.

این مقدار در استفاده از پسته و فندق باید کم‌تر باشد چراکه کالری بالایی دارند و به‌مرور زمان باعث افزایش وزن در افراد می‌شوند. استفاده از مغزها به‌صورت ترکیبی می‌تواند تاثیر بهتری در درمان داشته باشد چراکه بهتر می‌توانند نیاز ید در بدن را برطرف کنند.

جمع‌بندی

کم‌کار شدن غده تیروئید امری است که با بروز آن در بدن میزان ید و سلنیوم افت شدید پیدا می‌کند. برای درمان این بیماری در اولین مرحله باید به متخصص مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید. اما برای سرعت بخشیدن به این روند می‌توانید از آجیل‌ها هم استفاده کنید.

آجیل‌ها موادی هستند که مقادیر بالایی ید و سلنیوم را درخود گنجانده‌اند. استفاده از این مواد در کنار داروها می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان‌تان داشته باشد. در این مقاله به بررسی برخی این مغزها و خواص‌شان پرداختیم که می‌توانید از اطلاعات آن‌ استفاده کنید.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha