۰ نفر

براساس قانون جدید سربازی عمومی اوکراین

سربازی در انتظار مشمولان فراری به اروپا است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 842748
سربازی در انتظار مشمولان فراری به اروپا است

قانون جدید سربازی عمومی اوکراین که به منظور جذب نیروی بیشتر برای ارتش در دستور کار قرار گرفته مشمول حدود یازده هزار اوکراینی که در سوئیس زندگی می‌کنند هم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "اس ار اف" سوئیس در مطلبی نوشت: قانون جدید بسیج اوکراین همچنین حدود 11000 مرد اوکراینی در سوئیس را تحت تأثیر قرار می دهد که مشمول خدمت سربازی هستند.

قانون جدید بسیج اوکراین از روز شنبه اجرایی شده است. بر این اساس همه مردان وظیفه بین 18 تا 60 سال باید در ارتش ثبت نام کنند و هر کسی که 25 سال سن دارد می تواند دو سال زودتر از قبل به خدمت سربازی برود.

بر این اساس هرکسی که برای درخواست مدارک شناسایی جدید از کنسولگری اوکراین بازدید می کند، در آینده باید ثابت کند که در فهرست نظامی ثبت شده است. در غیر این صورت، او فقط یک پاسپورت جدید در اوکراین دریافت می کند، جایی که می تواند به خدمت سربازی برود.

به گفته دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس حدود 11000 مرد اوکراینی در سوئیس تحت تأثیر این مقررات جدید قرار دارند.

یکی از این مردان دیمی نام دارد که در منطقه ای نزدیکی کیف بزرگ شده و حدود 50 سال سن دارد اما سلامتی وی محدود است. او حدود شش ماه پیش به سوئیس گریخت. وضعیت حفاظتی S به او اجازه می دهد در این کشور بماند. دیمی می داند که کشورش کمبود سرباز دارد.

وی در این باره گفت: این که او سالم باشد در حالی که دیگران در جبهه هستند، عادلانه نیست. وی در عین حال گفت: اما اگر همه 11000 مرد در سن سربازی در سوئیس به اوکراین برگردند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. فقط نیمی از ما مرده ایم. محدودیت های سلامتی دیمی تا کنون مانع از فراخوانی او برای خدمت شده است. دیمی گفت: اما اکنون در سایه قانون جدید می توانم به جنگ اعزام شوم.

به گفته "مارک جوست"، سوئیس در اینجا هیچ مسئولیتی ندارد. جوست از گروه مرکز EPP و یکی از اعضای کمیسیون سیاسی دولتی شورای ملی است که در مورد مسائل مهاجرت بحث می کند. جوست می‌گوید: من مسئولیت خود اوکراین را برای انجام کار افزایش آگاهی و دسترسی به این افراد می‌دانم. با این حال، در نهایت، هر اوکراینی آزاد است که تصمیم بگیرد که می‌خواهد بماند یا بجنگد.

ساشا ولکوف، عضو هیئت مدیره انجمن اوکراین در سوئیس، همچنین خواسته های سیاستمداران سوئیسی مبنی بر بازگشت اوکراینی های مشمول خدمت سربازی به کشورشان را نامناسب می داند.

وی در این باره گفت: اولا، هیچ کس نباید در امور بین شهروندان اوکراین و دولت دخالت کند. ولکوف گفت: ثانیا، قوانین سختگیرانه‌تر بسیج اقدامی است که برای اوکراینی‌های خارج از کشور، بلکه برای اوکراینی‌های داخلی در نظر گرفته شده است - تا به سربازان در خانه نشان دهد که نوعی عدالت برقرار خواهد شد. به گفته وی این یک سیاست نمادین است که به ندرت سرباز جدیدی را به جبهه می آورد.

بیش از دو سال از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و کی‌یف در تلاش است با افزایش جذب نیرو، به سربازان خستۀ خطوط مقدم جبهه جان تازه‌ای بدهد.

بر همین اساس نیز اخیراً در اوکراین قانون بسیج عمومی تصویب شده، سن شرکت در جنگ کاهش و مجازات‌ فرار از خدمت سربازی افزایش یافته است.

اوکراین همچنین به تازگی اعلام کرد که بر اساس قانون جدید، کنسولگری‌های این کشور دیگر خدماتی همچون صدور گذرنامه‌های جدید را به مردان متقاضی که در سن خدمت سربازی هستند یعنی 18 تا 60 سال دارند و در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، ارائه نمی‌دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 میلادی صدها هزار اوکراینی از جنگ فرار کردند و به کشورهای اروپایی از جمله کشور سوئیس گریختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha