۰ نفر

آزادسازی مدرک تحصیلی چگونه انجام می‌شود؟

۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۸
کد خبر: 849073
آزادسازی مدرک تحصیلی چگونه انجام می‌شود؟

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار درباره آزاد سازی مدرک تحصیلی دانش آموختگان در بستر سامانه جستجوی شغل گفت: این موضوع با استفاده از گواهی عدم کاریابی بصورت کاملاً الکترونیکی بر بستر سامانه جستجوی شغل صورت می پذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار درباره اصلاح فرآیند فک تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق سامانه جستجوی شغل گفت: بر اساس توافق نامه مبادله شده در تاریخ ۱۴۰۳.۰۳.۱۳ فی مابین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و سازمان امور دانشجویان، فرآیندجدید لغو تعهد خدمت آموزش رایگان دانش آموختگان و دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی با استفاده از گواهی عدم کاریابی بصورت کاملاً الکترونیکی بر بستر سامانه جستجوی شغل صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: الکترونیکی نمودن کلیه فرآیند صدور گواهی عدم کاریابی از طریق سامانه جستجوی شغل با هدف ایجاد شفافیت، تسهیل و تسریع در انجام فرآیند مذکور صورت گرفته است.

ملک با اشاره به شیوه نامه جدید افزود: متقاضیان لغو تعهد خدمت آموزش رایگان می بایست در این سامانه شغل ثبت نام نموده و درخواست شغلی خود را در سامانه منتشر نمایند. درخواست های شغلی منتشر شده قابل رویت توسط تمام دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی مستقر در استان انتخابی متقاضی می باشد.

ملک بیان کرد: تمام دفاتر کاریابی بر اساس آیین نامه اجرایی کاریابی ها موظف به ثبت اطلاعات عملکردی خود در سامانه هستند و نقش محوری در تطبیق شغلی و معرفی متقاضیان به فرصت های شغلی دارند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار گفت: مرجع تایید عدم کاریابی متقاضی پس از سپری شدن شش ماه از زمان انتشار درخواست شغلی در سامانه، سازمان امور دانشجویان می باشد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان جویای کاری که شش ماه قبل از تاریخ ابلاغ این شیوه نامه در دفاتر کاریابی بصورت حضوری یا الکترونیکی ثبت نام نموده اند و اطلاعات آنان در سامانه مربوط ثبت نشده است، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها صرفاً تا پایان شهریور ماه سال جاری می‌توانند پس از بررسی‌های لازم با مسئولیت خود برای آنان نامه عدم کاریابی صادر نمایند.

ملک بیان کرد: حذف عامل انسانی در این فرآیند و الزام احراز اشتغال یا عدم اشتغال متقاضی از طریق سامانه جستجوی شغل ضمن ایجاد شفافیت در فرآیند صدور گواهی عدم کاریابی به اصلاح بسترها و گلوگاه های فسادزا کمک شایانی نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha