۰ نفر

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت:

هوش مصنوعی برتر از متاورس و وب ۳ است!

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 695174
هوش مصنوعی برتر از متاورس و وب ۳ است!

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، نظر خود را در مورد وب۳، متاورس و (هوش مصنوعی)، مجموعه‌ای از فناوری‌های در حال توسعه، ارائه کرده است. گیتس اظهار داشت که هوش مصنوعی فناوری انقلابی است که با اینترنت در سال ۲۰۰۰ قابل مقایسه است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران غول نرم افزاری مایکروسافت، نظر خود را در مورد وضعیت و ارتباط چندین فناوری نوظهور در حال توسعه امروز مطرح کرده است.

بیل گیتس در پاسخ به سوالی درباره ارتباط این مجموعه از فناوری‌های در حال توسعه و شباهت‌های مشترک این فناوری‌ها با اینترنت در ابتدای راه، گیتس نسبت به دیگر جایگزین‌ها مانند وب3 و متاورس، ترجیح داد که هوش مصنوعی را برتر بداند.

گیتس بیان کرد: هوش مصنوعی بزرگترین است. من فکر نمی‌کنم که وب3 و متاورس آنقدر بزرگ باشند که بتوان آن ها را انقلابی دانست، اما هوش مصنوعی کاملاً انقلابی است.

با این حال، بیل گیتس اظهار داشت که او به مسیرهای دیگری رفته است، و بیشتر بر نوآوری هایی مانند کمک به زنان باردار در مورد نیاز به کمک بیمارستانی با استفاده از فناوری اولتراسوند و درمان شرایطی مانند سوء تغذیه و کم خونی تمرکز کرده است.

مایکروسافت و هوش مصنوعی

گیتس همچنین دیدگاه خود را مستقیماً در مورد هوش مصنوعی مولد (generative AI)  ، شاخه‌ای از هوش که می‌تواند محتوای خود را ایجاد کند، به جای استخراج آن از سایر آثار موجود، بیان کرد.

 در این باره گیتس اعلام کرد: من کاملاً تحت تأثیر میزان پیشرفت در این هوش مصنوعی هستم. من فکر می کنم آنها تاثیر زیادی خواهند داشت.

این میلیاردر دیدگاه منفی نسبت به ارزهای دیجیتال دارد و در فوریه 2021 هشدار داد که کاربرانی که پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارند باید مراقب قرار دادن وجوه خود در ارزهای دیجیتال باشند.

 او همچنین عقیده دارد که ارز دیجیتال بر اساس «نظریه احمق بزرگتر» است.

 نظر بیل گیتس در مورد توسعه متاورس مثبت‌تر بوده است. او در سال 2021 پیش‌بینی کرد که جلسات دیجیتال از تصاویر دو بعدی به فضاهای مجازی سه بعدی منتقل خواهد شد.

در حالی که گیتس دیگر به مایکروسافت متصل نیست و در سال 2020 این شرکت را رها کرد، ساتیا نادلا، مدیر عامل فعلی شرکت، در این مورد افکار خود را به اشتراک گذاشت.

 طبق گزارش ها، مایکروسافت به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در Openai، شرکتی که پشت ربات هوش مصنوعی محبوب (چت‌جی‌پی‌تی) قرار دارد، چشم دوخته است که ارزش این شرکت را 29 میلیارد دلار می کند.

این حرکت که به مایکروسافت اجازه می دهد تا 49 درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته باشد، نشانه ای از اهمیتی است که این سازمان برای بخش هوش مصنوعی قائل است.