۰ نفر

گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 840862
گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

گوشی میانرده گوگل پیکسل ۸A – Pixel ۸A با صفحه نمایش بهتر، باتری بزرگتر، قابلیت‌های برجسته هوش مصنوعی و پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، در فاصله یک هفته باقی مانده تا زمان برگزاری رویداد سالیانه توسعه‌دهندگان گوگل، این کمپانی به‌طور رسمی نسل جدید گوشی‌های میان‌رده Pixel سری A خود را رونمایی کرد. گوگل پیکسل ۸A از نظر ظاهری دنباله‌روی همان سبک طراحی گوشی‌های پیکسل بوده و لنزهای ماژول دوربین پشت آن به‌صورت افقی در ناحیه‌ای مجزا قرار گرفته‌اند. در عین حال این گوشی نسبت به پیکسل‌های قبلی گوگل سبک‌تر و باریک‌تر بوده و حاشیه‌های خمیده‌تری دارد.

گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

در ادامه با میان رده جذاب و جدید گوگل بیشتر آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی گوگل پیکسل ۸A

گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

بیشترین تغییرات گوگل پیکسل ۸A در بخش‌های صفحه نمایش، پردازشگر و باتری انجام پذیرفته است. اندازه صفحه نمایش OLED به کار رفته در Pixel ۸A همچنان ۶.۱ اینچی باقی مانده و رزولوشن آن نیز ثابت و برابر با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. با این وجود نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است که در مقایسه با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی پیکسل ۷A پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود. صفحه نمایش پیکسل ۸A همچنین توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت را هم داشته و حسگر اثر انگشت را زیر خود جای داده است.

گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

گوگل همچنین یک باتری بزرگتر ۴۴۹۲ میلی آمپر ساعتی را در گوشی میانرده جدید خود به کار برده که ادعا می‌کند با هر بار شارژ قادر به ارائه شارژدهی ۲۴ ساعته است. پیکسل ۸A همچنین از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی خواهد کرد. گوگل البته ظرفیت حافظه رم Pixel ۸A را تغییر نداده و آن را با ۸ گیگ رم روانه بازار خواهد کرد. با این وجود امسال علاقمندان به این گوشی قادر خواهند بود آن را در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی سفارش دهند. برای مقایسه بد نیست بدانید که سال گذشته، Pixel ۷A تنها با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی به مشتریان ارائه می‌شد.

مطابق پیش‌بینی‌ها، گوشی Pixel ۸A گوگل از نسل سوم تراشه‌های اختصاصی این کمپانی، Tensor G۳ بهره می‌برد که در خانواده اصلی پیکسل ۸ هم به کار گرفته شده بود. در عین حال، مشخصات دوربین این گوشی نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده و همچنان شاهد حضور یک حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار یک واحد فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی هستیم؛ درحالیکه دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود.

گوگل پیکسل ۸A به‌طور رسمی رونمایی شد

از طرف دیگر قابلیت‌های نرم افزاری گوشی جدید پیکسل ۸ نیز نسبت به قبل تقریبا دست‌نخورده باقی مانده. با این وجود برخی قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Magic Editor یا Audio Magic Eraser برای نخستین بار در این سری گوشی‌ها رونمایی شده‌اند.

در عین حال، مهم‌ترین تفاوت گوگل پیکسل ۸A با پیکسل ۷A این کمپانی را باید در پشتیبانی نرم افزاری این دو نسل دانست؛ جایی که شاهد پیشرفتی گسترده در میان رده ۲۰۲۴ غول مانتین ویویی هستیم. سال گذشته این کمپانی گوشی پیکسل ۷A خود را با وعده سه سال ارائه نسخه‌های جدید اندروید و پنج سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی روانه بازار کرد. از سوی دیگر اما پیکسل ۸A تا هفت سال از پشتیبانی کامل گوگل (اعم از نسخه‌های جدید اندروید و بروزرسانی‌های امنیتی) برخوردار خواهد بود و حتی در برنامه Pixel Feature Drop نیز شرکت داده خواهد شد تا جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری گوگل را برای نخستین بار به کاربرانش ارائه دهد. از این حیث، پیکسل ۸ ای اکنون پشتیبانی هم‌تراز با اعضای اصلی خانواده پیکسل ۸ دریافت می‌کند.

در این خصوص البته باید توجه کرد که پشتیبانی شدن توسط گوگل به معنای دریافت قابلیت‌های یکسان با مدل‌های دیگر خانواده Pixel نخواهد بود؛ چراکه برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، خصوصا در حوزه هوش مصنوعی و دوربین، به‌طور گسترده‌ای به سخت افزاری که در گوشی تعبیه شده بستگی خواهد داشت. به همین جهت علیرغم آن‌که پیکسل ۸A گوگل از تراشه‌ای مشابه با خانواده پیکسل ۸ بهره می‌برد، نمی‌توان توقع داشت همان قابلیت‌های سری Pixel ۸ را به‌طور یکسان دریافت کند.

گوگل همچنین میانرده جدید خود را در چهار رنگ جدید بنفش، خاکی، آبی و سبز روانه بازار خواهد کرد. علاوه بر این، پیکسل ۸A همچنین موفق به کسب استاندارد IP۶۷ در برابر مقاومت گرد و خاک و رطوبت شده و از لایه گوریلا گلس ۳ و قاب آلومینیومی بهره‌مند است که دوام آن را تا حد زیادی تضمین می‌کنند.

قیمت نسل جدید میانرده‌های گوگل هم‌تراز با نسل گذشته برابر با حداقل ۵۰۰ دلار اعلام شده و عرضه آن به بازار از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha