۰ نفر

تداوم جست‌وجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۵
کد خبر: 842903
تداوم جست‌وجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش

از حدود ساعت ۱۶ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت که اخبار اولیه درباره سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور منتشر شد تاکنون جستجوها برای یافتن سرنشینان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور ظهر یکشنبه پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین با بالگرد راهی تبریز شده بود. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی هم سرنشین این بالگرد بوده‌اند.

حدود ساعت ۱۷ وزیر کشور خبر سانحه برای بالگرد رئیس جمهور را تایید کرد. این بالگرد در محدوده در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

بلافاصله ۴۰ تیم‌های امدادی شامل هلال احمر، ارتش، سپاه، فراجا و نیروهای مردمی و محلی راهی منطقه سانحه بالگرد رئیس جمهور شدند ولی به دلیل جغرافیای منطقه و شرایط جوی و وجود مه شدید، عملیات جست وجو به سختی انجام شد.

هلال احمر پهپاد هم به منطقه ارسال کرد. سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم به ارتش، سپاه و فراجا دستور داد همه ظرفیت‌های خود برای جست وجوی بالگرد رئیس جمهور به کار ببرند. با این حال وحیدی وزیر کشور ساعت ۲۰:۳۰ خبر داد که نیروهای امدادی به دلیل شرایط جوی هنوز به نقطه سانحه نرسیده‌اند.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که به منطقه سانحه رفته بود در ساعت ۲۱ اعلام کرد که «ساعت ۱۳:۳۰ ارتباط بالگرد حامل رئیس‌جمهور با دو بالگرد دیگر قطع می‌شود. دو بالگرد دیگر در منطقه گشت‌زنی می‌کنند ولی به دلیل وجود مه شدید مجبور می‌شوند در منطقه فرود بیایند.» او گفت:«از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.»

با وجود وقوع این سانحه، جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند:« امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.»

از عصر روز یکشنبه هم مراسم دعای توسل در حرم حضرت رضا(ع) و معصومه (س)، حرم حضرت ابوالفضل(ع)، مدینه منوره، مساجد مختلف کشور و میدان ولیعصر با حضور مردم برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان وی برگزار شد. مسئولان کشور هم در پیام های جداگانه از مردم خواستند برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنند. برخی کشورهای جهان هم به خبر بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور کشورمان و هیأت همراه او واکنش نشان دادند.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند. سپاه علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جست‌وجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منورهای مه‌شکن استفاده کرده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش هم اعلام کرد که «هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم. منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی ومه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود با اینهمه چیزی مانع تلاش بی‌وقفه ما نخواهد شد.»

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ساعت ۲۱:۴۵ خبر داد که «دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت‌ها جستجو محل احتمالی بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه را شناسایی کردند. جستجوها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.»

تا ساعت ۲۴روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش پیدا نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha