۰ نفر

استاندار:

تمرکز بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان نیاز اساسی کردستان است

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 809665
تمرکز بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان نیاز اساسی کردستان است

استاندار کردستان گفت: یکی از نیازهای روز امروز استان کردستان تمرکز و توجە بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل زارعی کوشا امروز  (۲آذر) در همایش اشتغال و خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال اظهار کرد: رویکرد اصلی نهاد مقدس کمیتە امداد علاوە بر تلاش برای رفع محرومیت و حمایت از جامعە مستضعفین، مهارت‌آموزی و بە خودکفایی رسیدن مددجویان است.

وی عنوان کرد: خودکفایی ۳ هزار مددجو در استان مایە خوشحالی است و باید تبریک گفت به مددجویانی کە با تلاش و همت خود از این فرصت مغتنم در راستای ایجاداشتغال و رسیدن بە درآمد پایدار بهرەبردەاند.

زارعی کوشا ادامە داد: کمیتە امداد بار بزرگی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری بردوش گرفتە و یکی از دستگاەهای موفق استان در راستای ایجاد اشتغال بودە است.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال ما در سال گذشتە بیش از ۳۳ هزار بودە کە ۱۳۲ درصد آن تحقق پیدا کردە و قریب بە ٤۲ هزار شغل در سامانە رصد ثبت شدە است.

استاندار کردستان تصریح کرد: تعهد شغلی استان در سال جاری ۲۲ هزار و ٦۰۰ نفر است کە تاکنون ۷٥ درصد آن در سامانە رصد ثبت شدە است.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای روز امروز استان کردستان تمرکز و توجە بر اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

زارعی کوشا ادامە داد: در سال گذشتە بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات برای کارجویانی بودە است کە مدارج عالی دانشگاهی را طی نکردەاند و امیدواریم با اتخاذ رویکرد جدید از فارغ‌التحصیلان جویای کار بیشتر حمایت شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشتە ۲ هزار میلیارد تسهیلات تبصرە ۱٨ بە استان کردستان اختصاص یافتە کە در حال پرداخت است.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: یکی از رویکردهای سال‌جاری و سال آیندە تمرکز بر توسعە سرمایەگذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اشتغال آفرینی و رونق اشتغال در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha