۰ نفر

مردم این استان ماهی نمی‌خورند!

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 808493
مردم این استان ماهی نمی‌خورند!

مدیرکل شیلات لرستان گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان تنها هشت کیلوگرم بوده که این عدد نسبت به سرانه کشور بسیار پایین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیارش بیرانوند امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، بازارچه عرضه ماهی در اداره کل شیلات لرستان در شهر خرم‌آباد ایجاد شد.

وی اظهار کرد: این بازارچه هر هفته روزهای چهارشنبه در محوطه اداره شیلات استان برپا می‌شود و تاکنون ۶۵۰ کیلوگرم ماهی تازه در این بازارچه به شهروندان عرضه شده است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه تاکنون مزارع پرورش ماهی شهرستان‌های سلسله، ازنا و الیگودرز مشارکت خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند، افزود: عمده ماهی‌های عرضه شده از نوع قزل‌آلای ساده و رنگین‌کمان بوده است که شهروندان استقبال بسیار خوبی از خرید ماهی از این بازارچه داشته‌اند.

بیرانوند با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در لرستان حدود هشت کیلوگرم است، بیان کرد: این میزان در مقایسه با سرانه مصرف کشوری که ۱۳ کیلوگرم است بسیار پایین به شمار می‌رود درحالی‌که سرانه مصرف جهانی ماهی ۲۰ کیلوگرم است و می‌طلبد که با برنامه‌های فرهنگی و ترویجی مناسب مردم را به مصرف ماهی در استان تشویق کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی پرورش ماهی در قفس در سدهای لرستان با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: این جلسه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی اوقاف کشور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار و ظرفیت سدهای استان برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تشریح شد.

مدیرکل شیلات لرستان، افزود: در این جلسه مقرر شد ظرفیت‌های اقتصادی سدهای استان احیا شده و سازمان اوقاف کشور باتوجه‌به اولویت‌هایی که سازمان شیلات استان معرفی می‌کند در این سدها اقدام به سرمایه‌گذاری در قفس و پرورش ماهی کند که می‌تواند تحول خوبی در حوزه پرورش ماهی در قفس استان ایجاد کند.

بیرانوند، گفت: لرستان با برخورداری از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه، ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه آبزی‌پروری دارد و در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردابی (قزل‌آلا) در لرستان تولید می‌شود که با احتساب هر پنج‌تن یک ایجاد اشتغال، توانسته است شش هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha