۰ نفر

اگر کولر آبی دارید بخوانید

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 844901
اگر کولر آبی دارید بخوانید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پایتخت، یکسری نکات ایمنی را درباره نحوه استفاده از کولر آبی تشریح کرد: قبل از انجام هرکاری، دفترچه راهنمای کولر باید مطالعه شود. نصب و راه اندازی و تعمیر این کولرها نیز حتما باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسئله الکتریکی و برق در این کولرها نیز از مسائل حائز اهمیت است. طبق گفته های او، مسئله برق بسیار مهم است و باید مسیر انشعاب آن و سیم کشی را کنترل کرد تا در صورت بروز هرگونه خرابی، مشکلی ایجاد نشود. همچنین نصب فیوز مناسب، سر راه سیم فاز برق امری ضروری است.

این سخنگو همچنین افزود: بر اساس استاندارد جدید کولرها، سازنده از کلید قطع دو قطب(فاز و نول) استفاده می‌کند، همچنین سازنده از رله(کلید حفاظت جان) در مدار الکتریکی کولر استفاده می کند که در این صورت خطر برق گرفتگی بسیار کاهش می‌یابد.

وی درباره خیس کردن پوشال ها تاکید داشت: حتما توجه داشته باشید که از خیس کردن پوشال‌های کولر آبی با شلنگ یا پارچ آب، خودداری کنید.
چرا که با این کار احتمال خطر برق گرفتگی و یا سوختن الکتروموتور را افزایش می دهید. همچنین هنگام سرویس کولر برای استفاده مجدد، حتما کولر خاموش باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در نهایت یاد اور شد: کولر را در فاصله حداقل ۲۰ سانتیمتری از کف نصب کنید و از قراردادن روی پایه های لرزان و یا پرتگاه خودداری کنید. همچنین هنگام سرویس کولرهای گازی و آبی باید به این موضوع توجه شود که امکان سقوط افراد در حین سرویس کولر از لبه پشت‌بام؛ بالکن و ... وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha