x
۱۷ / تير / ۱۴۰۳ ۰۰:۲۶
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

واکنش مثبت بازار مسکن به رئیس جمهور جدید/ دولت چهاردهم از دخالت در بخش مسکن خودداری کند

واکنش مثبت بازار مسکن به رئیس جمهور جدید/ دولت چهاردهم از دخالت در بخش مسکن خودداری کند

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه نه تنها واکنش بازار مسکن بلکه سایر بازارها هم به انتخاب رئیس جمهور جدید واکنش مثبت خواهند داشت گفت: دولت چهاردهم از دخالت در بخش مسکن خودداری و به بخش خصوصی اعتماد کند.

کد خبر: ۸۵۱۶۵۱
هلوو

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ انتخاب حداکثری مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران امروز اکثر بازارهای مالی را مثبت کرد. یکی از بازارهایی که به نظر می رسد نه با سرعت بازارهای مالی مثل بورس و ارز واکنشی در روزها و شاید ماه های آینده داشته باشد بازار مسکن خواهد بود.

کارشناسان بر این باور هستند که بازار مسکن نیز می تواند در ماه های آینده واکنش خوبی به انتخاب پزشکیان داشته باشد. اما اینکه بگوییم با آمدن رئیس جمهور جدید بلافاصله قیمت ها کاهش و متقاضیان خانه دار شوند انتظاری دور از دسترس و بعید است. اما اگر دولت تصمیم بگیرد برخی اقدامات و اشتباهات گذشته را تکرار نکند می توان امیدوار بود که بازار مسکن روزهای خوبی به خود خواهد دید.

انتظار حوزه مسکن از دولت این است که به قانون ساماندهی مسکن و قانون جهش تولید احترام بگذارد

حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفتگو با خبرنگار «اقتصاد آنلاین»؛ در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب پزشکیان برای بازار مسکن و بخش خصوصی مفید خواهد بود و اینکه با رویکردهای اعلام شده از سوی رئیس جمهور جدید مبنی بر اینکه دولت نباید در بازار مسکن دخالت کند را مثبت ارزیابی می کنید؟ گفت: انتظار حوزه مسکن از دولت این است که به قانون ساماندهی مسکن و قانون جهش تولید احترام گذاشته و آنرا اجرا کند چرا که این قانون مصوبه مجلس است.

ورود دولت به برخی بازارها و اقدامات نتیجه عکس داده است

او ادامه داد: نکته ای که باید رئیس جمهور جدید و دولت چهاردهم آنرا رعایت کند این است که از گذشته درس بگیرد چرا که تجربه نشان داده است که ورود دولت به برخی بازارها و اقدامات نتیجه عکس داده است. مسکن یکی از آن بخش هایی است که دولت باید توجه داشته باشد که بخش خصوصی قوی می تواند به دولت کمک کند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران اضافه کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که دولت قبل برخی برنامه ها را به صورت نیم بند اجرا کرد. پس با اضافه کردن برخی اقدامات می توان امیدوار بود که برنامه ها در دو سال آینده به نتیجه برسد و متقاضیان مسکن و بی مسکن ها، ثمره آن را ببینند.

به لحاظ روانی پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید می تواند برای بازار مسکن مفید باشد

محتشم با بیان اینکه به لحاظ روانی دولت جدید و پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید می تواند برای بازار مسکن و بخش مسکن مفید باشد گفت: در دولت قبل وعده داده شد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود بنابراین اگر می خواهیم به این اعداد نزدیک شویم باید دولت چهاردهم به بخش خصوصی اعتماد کند. اما متاسفانه اگر آمارها را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که دولت سیزدهم حتی در اعداد یک میلیون واحد مسکونی هم به مرحله قرارداد نرسید.

وی تاکید کرد: تمام بازارهای مالی در کنار بازار مسکن باید به این انتخابات خوش بین باشند. اگر دولت به بخش خصوصی اعتماد کند قطعا تورم و قیمت ها کنترل خواهد شد و در کنار آن قیمت مسکن به ثبات خواهد رسید.

دولت چهاردهم می تواند از نیروهای مجرب و وزرای کارآمد برای بخش مسکن استفاده کند

محتشم یادآوری کرد: دولت چهاردهم می تواند از نیروهای مجرب و وزرای کارآمد برای بخش مسکن استفاده کند تا نتیجه آنرا در ماه های آینده ببیند. به هر حال تا تیم قبلی بخواهد تغییر کند و تیم جدید ایجاد شود تا حدودی زمان می برد. اما انبوه سازان مسکن به این تغییر خوش بین هستند.

وی افزود: امید است شرکت های دانه درشت که منابع مالی خوی هم در اختیار دارند با دولت همکاری خوبی داشته باشند چرا که اگر با دولت همکاری نشود کار دولت سخت خواهد شد. دولت چهاردهم اهل گفتگو است و باید دید این بخش ها و این شرکتها اهل گفتگو و تعامل با دولت جدید هستند یا اینکه به دنبال منافع خود هستند.

ارسال نظرات
نظرات شما
اسماعیل
-
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
آقای پزشکیان اشکالی ندارد هرنسخه ای که دولت در بخش مسکن دارد ولی استدعا خواهش و تمنا میکنم اول از همه تمامی بنگاه های املاک راتعطیل اعلام نمایید وبعد سازندگان مسکن را هم نظارت دقیق وفاقد صلاحیت رامنحنل نمایید
0
0
x