۰ نفر

در گفتگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

صادرات را تا سقف ۹۸ درصد پوشش می دهیم/تعیین درصد پوشش به صادرکنندگان بستگی دارد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 840704
صادرات را تا سقف ۹۸ درصد پوشش می دهیم/تعیین درصد پوشش به صادرکنندگان بستگی دارد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: بیمه‌نامه‌های صندوق ضمانت تا سقف ۹۸ درصد قابلیت پوشش ریسک صادرات را دارد، اما تعیین درصد به درخواست خود صادرکننده برمی‌گردد.

امیر برهانی نائینی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر صندوق ضمانت چند درصد ریسک حضور در بازارهای صادراتی را پوشش می‌دهد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بیمه‌نامه‌های ما تا سقف ۹۸ درصد قابلیت دارد تا ریسک را پوشش دهد، اما درصد ریسک به درخواست مشتری برمی‌گردد، ممکن است مراجعه کننده بگوید ۵۰ و یا ۸۰ درصد صادرات را پوشش دهیم.

وی در مورد بسته‌های ویژه این صندوق برای حمایت از صادرات نیز افزود: بسته ویژه ما بسته حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان بود که اخیرا رونمایی شد.

برهانی نائینی تصریح کرد: علاوه بر این بسته‌های حمایتی از صادرات کالاهای غذایی، کشاورزی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی سابق بر این جزئی از محصولات صندوق نبود که اضافه شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد: یک بسته کلی هم ویژه محصولات صادرات محور داریم که مخصوص محصولاتی است که هنوز به صادرات نرسیده‌اند، اما پتانسیل صادراتی را دارند.

برهانی نائینی تاکید کرد: ابعاد بسته حمایت از محصولات صادرات محور بسیار وسیع است و شاید به اندازه چند صد میلیون دلار باشد. به تازگی هم در این زمینه صندوق ۷۵ میلیارد تومان برای یک شرکت غذایی ضمانت‌نامه صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha