۲ نفر

نظر استاندار تهران در مورد تقسیم استان تهران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۹
کد خبر: 838978
نظر استاندار تهران در مورد تقسیم استان تهران

استاندار تهران گفت: تقسیمات استانی براساس تصمیماتی است که از پیش اتخاذ شده و هنوز کارهای مطالعاتی به پایان نرسیده است، بنابراین باید مقداری تأمل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا فخاری ظهر امروز در حاشیه همایش شوراهای اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره در خصوص تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران گفت: تقسیمات استانی براساس تصمیماتی است که از پیش اتخاذ شده و هنوز کارهای مطالعاتی به پایان نرسیده است، بنابراین باید مقداری تأمل کرد.

وی افزود: بر اساس یافته‌هایی که از سراسر استان داریم، برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، اما باید در فضایی منطقی و معقول به موضوعات تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و نیز منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند، زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات و ... وجود نداشته باشند.

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قاعده قانونی باید فرآیندها را طی کنیم؛ در حال حاضر موضوع این تقسیم در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیئت دولت مورد تصویب قرار گیرد و سپس در مجلس شورای اسلامی و در نهایت در صورت قبولی، ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند ایرانی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    استان تهران شرقی و غربی عاقلانه ترین تصمیمی است که انجام میشود و بار مدیریتی کل تهران را سبکتر و پیشرفت توسعه و ابادانی را سریعتر و در بلندمدت بنفع مردم هم میباشد