۰ نفر

هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 841548
هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود

دیپ مایند زیر مجموعه گوگل از سومین نسخه مهم مدل هوش مصنوعی خود به نام «آلفا فولد» (AlphaFold) رونمایی کرد که برای کمک به محققان در طراحی داروها و هدف گرفتن دقیق تر بیماری ها ابداع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رویترز، این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی با استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی موفقیت آمیز رفتار پروتئین های میکروسکوکی به پیشرفتی مهم در زمینه زیست شناسی مولکولی دست یافت.

محققان دیپ مایند و شرکت ایزومورفیک لبز( شرکت خواهر آن) با آلفا فولد رفتار تمام مولکول های حیات از جمله دی ان ای انسان را بررسی کرده اند. برهمکنش پروتئین ها، از آنزیم های حیاتی برای متابولیسم انسان گرفته تا آنتی بادی هایی که با بیماری های عفونی مبارزه می کنند، با مولکول های دیگر کلید اصلی کشف و توسعه دارو است.

دیپ مایند یافته های خود را در ژورنال نیچر منتشر کرده و مدعی شده این سیستم هوش مصنوعی در مدت زمان و پول مورد نیاز برای توسعه درمان های مهم صرفه جویی می کند.

با کمک قابلیت های جدید می توان مولکول هایی طراحی کرد که به نقطه خاصی روی پروتئین متصل می شوند و می توان قدرت این پیوند را پیش بینی کرد.

همچنین شرکت از عرضه «آلفا فورد سرور» نیز خبر داد که یک ابزار رایگان آنلاین است و به محققان کمک می کند فرضیه های خود را قبل از آزمایش، تست کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha