۰ نفر

منتظر موج جدید بارشی باشید

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 831254
منتظر موج جدید بارشی باشید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم بارش‌ها تا اواخر وقت روز شنبه خبر داد و گفت: از روز دوشنبه یک سامانه بارشی دیگر در استان فعال می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه نوروزی به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در کوهرنگ با ۳۸.۷ میلیمتر، بازفت ۳۷.۸ میلیمتر و دوآب صمصمامی با ۳۱.۱ میلیمتر ثبت شد.

وی ادامه داد: همچنین بارش‌ها در شهرکرد ۱۷.۹ میلیمتر، بروجن ۱۱.۴ میلیمتر، اردل ۳۰.۹ میلیمتر، فارسان ۲۳ میلیمتر، سامان ۱۷.۴ میلیمتر، شلمزار ۲۵.۶ میلیمتر، فرخشهر ۱۶.۴ میلیمتر، بلداجی ۱۵.۹ میلیمتر، ایلبگی ۱۳.۴ میلیمتر، لیرابی ۲۹.۳ میلیمتر، مالخلیفه ۱۷.۳ میلیمتر، خانمیرزا ۱۵.۵ میلیمتر، سورشجان ۱۹.۱ میلیمتر و بن ۷.۶ میلیمتر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت شنبه تداوم دارد، تصریح کرد: مجدد از روز دوشنبه تا چهارشنبه همه نقاط استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی به نسبت پرقدرت قرار می‌گیرد.

نوروزی افزود: شدت فعالیت سامانه برای روز سه‌شنبه است و علاوه‌بر بارش باران در بسیاری از نقاط استان، بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی را به همراه دارد.

وی نسبت به رخداد تگرگ و سقوط بهمن در مناطق دارای انباشت برف هشدار داد و گفت: رگبار شدید باران، رعد و برق، کاهش دید، مه‌گرفتگی و وزش باد به نسبت شدید از دیگر مخاطرات شکل گرفته در پی این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در ترددها و لغزندگی جاده‌ها نیز طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه وجود دارد.

نوروزی توصیه کرد تا طی این مدت از صعود به ارتفاعات، انجام سفرهای غیرضروری، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و چرای دام در ارتفاعات خودداری و نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha