۰ نفر

ترفندهایی برای جلوگیری از داغ کردن گوشی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳
کد خبر: 840953
ترفندهایی برای جلوگیری از داغ کردن گوشی

خنک نگه داشتن گوشی در تابستان برای جلوگیری از مشکلات شارژ کلیدی است، زیرا دلایل زیادی برای گرم شدن بیش از حد آن وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ارم نیوز، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند برای شارژ صحیح دستگاه‌های خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند، به خصوص در فصل تابستان که دمای هوا افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که برخی با کاهش سریع سرعت شارژ و برخی دیگر با قطع کامل باتری‌های خود مواجه می‌شوند.

در این گزارش توضیح جامعی درباره علت بروز این مشکلات و چند نکته برای نگهداری از گوشی هوشمند در گرمترین فصل سال آورده شده است:

درست مانند انسان‌ها، گوشی‌های هوشمند نیز زمانی که در دمای متوسط هستند بهترین عملکرد را دارند.

در تابستان به دلیل دمای بالای بیرون، دمای اتاق افزایش می‌یابد، به این معنی که حتی یک کار ساده مانند وبگردی، باعث گرم شدن گوشی می‌شود، به خصوص اگر راهی برای از بین بردن آن وجود نداشته باشد.

از آنجایی که گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها با نمایشگرهای روشن‌تر قدرتمندتر شده‌اند، این بدان معناست که در تابستان دستگاه به سرعت داغ می‌شود و اکثر گوشی‌ها چند دقیقه طول می‌کشند تا خنک شوند و به حالت عادی خود بازگردند.

به همین دلیل، اگر دائماً از گوشی هوشمند زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنید، صفحه نمایش باید پرنورتر باشد که باعث گرم شدن گوشی نیز می‌شود.

هنگامی که گوشی داغ است، عملکرد ضعیف می‌شود، به خصوص اگر سعی کنید بازی‌هایی با وضوح بالا انجام دهید.

مواردی که بر شارژ باتری تأثیر می‌گذارد

اگر گوشی هوشمند شما در تابستان شارژ را متوقف می‌کند، به احتمال زیاد به دلیل مکانیسم دفاعی است که برای جلوگیری از آسیب گرما دارد.

در حالی که این روزها سرعت شارژ در تلفن‌های هوشمند اندرویدی بسیار سریعتر است، این بدان معنی است که مقدار زیادی برق از دستگاه عبور می‌کند.

هنگامی که حسگر داخلی گوشی هوشمند افزایش سریع دما را حس می‌کند، اکثر تلفن‌های مدرن به اندازه کافی هوشمند هستند که یا سرعت شارژ را کاهش دهند یا به طور کامل شارژ را متوقف کنند، تا زمانی که گوشی خنک شود و به حالت عادی خود بازگردد.

اگر گوشی خود را همراه یک قاب شارژ می‌کنید، می‌توانید برای بهبود تبادل گرما با محیط، آن را بردارید و اگر از شارژر بی‌سیم استفاده می‌کنید، به جای آن از شارژر سیمی استفاده کنید، زیرا دومی گرمای کمتری تولید می‌کند.

علاوه بر این، هنگام شارژ گوشی هوشمند، هرگز به برنامه‌های بازی وارد نشوید، زیرا اجرای آن در حین شارژ قطعاً ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شود.

مهم است که توجه داشته باشید که گرما ممکن است تنها دلیل کندی شارژ تلفن هوشمند شما در تابستان نباشد. اگر گوشی هوشمندی دارید که چند سال از عمر آن می‌گذرد، ممکن است باتری آن در بهترین حالت نباشد.

هنگامی که باتری معیوب یا خراب با گرمای بیش از حد همراه شود، سرعت شارژ گوشی هوشمند به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

استفاده از شارژر شخص ثالث نیز می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی هوشمند شود.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود از لوازم جانبی شخص اول استفاده کنید، زیرا موارد بسیاری گزارش شده است که تلفن‌های هوشمند نه تنها داغ شده، بلکه آتش گرفته اند.

چگونه از گوشی هوشمند خود مراقبت کنیم؟

اگر می‌خواهید از گوشی خود مراقبت کنید، چند روش ساده وجود دارد که باید انجام دهید، از جمله:

-از شارژر اصلی استفاده کنید.

-اگر دستگاه شما داغ شد، بگذارید کمی استراحت کند.

-اجازه ندهید باتری کاملا خالی شود یا بیش از حد شارژ شود.

-مطمئن شوید که هیچ آسیب فیزیکی به دستگاه وارد نشده است.

-قاب را بردارید تا سریع دستگاه خنک شود.

-هیچ نوع فشار خارجی به گوشی هوشمند وارد نکنید.

-در صورت ریزش آب، قبل از اقدام به شارژ، از خشک بودن کامل گوشی اطمینان حاصل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha