۰ نفر

نصب بازی PS5؛ آموزش گام به گام نصب بازی روی ps5

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 842805
نصب بازی PS5؛ آموزش گام به گام نصب بازی روی ps5

بعد از خرید کنسول، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که روی آن بازی نصب کرده و تجربه لذتبخشی داشته باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، روش‌های متفاوتی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید روی پلی استیشن بازی نصب کنید. در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که تمایل دارید درباره نحوه نصب بازی روی PS5 اطلاعات کافی به دست آورید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آموزش نصب بازی روی ps5

کنسول PS5 یکی از بهترین دستگاه‌هایی بود که برای بازی کردن معرفی شد و توانست تحول خوبی را در این زمینه ایجاد کند و همچنان پس از گذشت سال‌ها عرضه این دستگاه همچنان طرفداران خود را دارد و به فروش می‌رسد. قیمت ps5 نیز با توجه به لپ‌تاپ گیمینگ و کامپیوتر کمتر است و در کل انتخاب به صرفه‌تری است. با توجه به مواردی که گفتیم بازی کردن با این محصول تجربه متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه تمامی روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روی دستگاه نصب بازی ps5 را انجام دهید را به طور کامل توضیح خواهیم داد. قبل از شروع آموزش باید به این نکته توجه کنید که برخی از کنسول‌ها دیسک خور هستند و برخی نیز تنها قادر به اجرای نسخه دیجیتال بازی‌ها هستند.

نصب بازی روی PS5 دیسک خور

این روش بسیار راحت و ساده است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. برای نصب بازی روی کنسول دیسک خور تنها کافی است که دیسک نسخه اصلی بازی را خریداری کنید و آن را درون دستگاه قرار دهید. بعد از اینکه دیسک را درون دستگاه قرار دادید تنها کافی است فرآیند نصب را به صورت مرحله به مرحله طی کنید و در نهایت بازی را اجرا کنید.

نصب بازی روی PS5 نسخه دیجیتال

نصب بازی PS5؛ آموزش گام به گام نصب بازی روی ps5

در صورتی که قصد استفاده از دیسک را ندارید و همچنین کنسول شما نیز از دیسک پشتیبانی نمی‌کند برای نصب بازی روی ps5 دیجیتال روش‌های متفاوتی پیش رویتان قرار دارد. یکی از روش‌های آن خرید قانونی بازی‌ها است. برای این کار باید اکانت داشته باشید یا بسازید.

  1. بعد از ساخت اکانت وارد Library شوید و سپس بازی که قصد نصب آن را دارید جست و جو کرده و پیدا کنید.
  2. روی بازی بزنید و گزینه خرید را انتخاب کنید.
  3. بعد از وارد کردن اطلاعات و پرداخت هزینه می‌توانید بازی را دانلود کرده و اجرا کنید.

توجه داشته باشید که برای نصب بازی روی کنسول باید حتما فضای کافی در دسترس داشته باشید و در صورت نداشتن فضای کافی قادر به دانلود بازی نخواهید بود.

نصب بازی با استفاده از خرید اکانت قانونی

نصب بازی PS5؛ آموزش گام به گام نصب بازی روی ps5

در فروشگاه پلی استیشن انواع بازی‌ها برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. بازی‌های این بخش قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت برخی بازی‌ها ممکن است خیلی زیاد باشد و خرید آن منطقی نباشد. یکی از راه حل‌هایی که برای دور زدن این مشکل وجود دارد خرید اکانت قانونی است. با استفاده از روشی که در ادامه درباره آن‌ صحبت خواهیم کرد می‌توانید با هزینه‌ای کمتر به بازی‌های زیادی دسترسی داشته باشید. فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که به صورت قانونی اکانت PS5 را به فروش می‌رسانند. بعد از اینکه اکانت را خریداری کردید با طی کردن مراحل پایین می‌توانید نصب بازی روی ps5 را انجام دهید.

  1. بعد از خرید اکانت قانونی ابتدا باید از حساب کاربری فعلیتان خارج شوید. بعد از خارج شدن از حساب کاربری روی Add User بزنید.
  2. بعد از انتخاب Add User روی گزینه Get Started کلیک کنید. بعد از کلیک روی این گزینه به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید و باید با زدن Agree به مرحله بعدی بروید.
  3. در صفحه جدید باز شده پیش رویتان باید مشخصات حساب کاربری که از فروشنده دریافت کرده‌اید را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات روی Sign in بزنید.
  4. بعد از وارد کردن اطلاعات و ورود به اکانت خریداری شده می‌توانید به کتابخانه بازی (Library) اکانت رفته و بازی‌هایی را که روی آن قرار دارد دانلود و نصب کنید.

نصب بازی روی PS5 از طریق برنامه گوشی

یکی دیگر از روش‌هایی که در لیست روش های نصب بازی روی ps5 درباره آن توضیح خواهیم داد نصب بازی از طریق برنامه مخصوص آن است. مزیت استفاده از برنامه این است که می‌توانید از راه دور و نزدیک نبودن به کنسول نیز اقدام به دانلود بازی کنید. این برنامه برای گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS در دسترس است و محدودیتی از بابت سیستم عامل نخواهید داشت. اسم این برنامه Playstation app است و می‌توانید به راحتی آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

  1. بعد از دریافت و نصب برنامه وارد حساب کاربریتان شوید.
  2. از گزینه‌های موجود Game Library را انتخاب کنید.
  3. در ادامه روی Games بزنید و سپس Purchased را انتخاب کنید.
  4. در لیستی که رو به رویتان قرار گرفته می‌توانید بازی‌های زیادی را مشاهده کنید. بازی مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی Download To console بزنید.

توجه داشته باشید که از شروط نصب بازی روی کنسول توسط برنامه روشن بودن آن یا قرار دادن کنسول روی حالت Reset Mode است.

نصب بازی روی PS5 از طریق وب

آخرین روشی که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد طریقه نصب بازی روی ps5 از طریق وب است. برای استفاده از این روش راه خاصی نیاز نیست و تمامی مراحل همانند روش‌های قبلی است. تنها کاری که باید بکنید این است که باید نسخه وب فروشگاه پلی استیشن را باز کنید و با وارد شدن به حساب کاربری اقدام به نصب بازی روی کنسول کنید. اگر کنسول روشن باشد دانلود بازی آغاز می‌شود و در صورت خاموش بودن کنسول اولین باری که آن را روشن کنید فرایند بارگیری بازی آغاز می‌شود.

جمع‌بندی

تمامی روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روی PS5 بازی نصب کنید به صورت کامل و مفصل توضیح دادیم. با انتخاب هر یک از گزینه‌های فوق می‌توانید به بازی‌های زیادی دسترسی پیدا کنید و از کنسول نهایت لذت را ببرید؛ همچنین در صورت نیاز برای اطلاع از بازی‌های به روز و بهترین بازی‌های جهان باز کافی است روی لینک کلیک کنید.

این مطلب رپورتاژ بوده و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha