۱۳ نفر

آخرین اخبار حادثه بالگرد رییسی (به‌روزرسانی لحظه‌ای)

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴
کد خبر: 842829
آخرین اخبار حادثه بالگرد رییسی (به‌روزرسانی لحظه‌ای)

آخرین اخبار از حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند. در این گزارش آخرین اخبار از این حادثه را بخوانید. (به‌روزرسانی لحظه‌ای)

اخباری را که به نقل از ایسنا درباره شهادت همراهان رئیس‌جمهور منتشر می‌شود را تایید نمی‌کند. تا لحظه انتشار این خبر هیچ منبع رسمی درباره جزئیات این حادثه خبری را تایید نکرده است. شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

امدادرسانی سانحه بالگرد رئیسی

گفته شد شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

وزیر کشور ساعت ۱۷ اعلام کرد که امیدواریم نیروهای امدادی زودتر به محل سقوط هلی کوپتر حامل رییس جمهور برسند.

عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

به گفته بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دنبال سقوط بالگرد حامل رییس جمهور در هیات دولت مقرر شد که معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شوند.

در پی سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور، برخی منابع از شهادت همراهان رئیس‌جمهور خبر می‌دهند که این خبر مورد تایید نیست.

همزمان با انجام عملیات جستجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران حرم امام رضا(ع) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعای توسل خواندند.

رضا کارگر مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور با توجه به اقدامات فرودگاه مهرآباد در خصوص حادثه بالگرد رئیس جمهور، گفت: هم‌اکنون جلسه تجسس و نجات بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و متخصصان ذی‌ربط در فرودگاه تبریز در حال برگزاری است.

۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس جمهور گفت: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند و هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت نداریم؛ به محض اطلاع خبر می‌دهیم.

آخرین اقدامات تیم‌های امدادی برای رسیدگی به سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری

سخنگوی دولت توضیحاتی از آخرین اقدامات تیم‌های امدادی برای حرکت به سمت منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ارائه کرد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«در شرایط سخت آب و هوایی و صعب‌العبور منطقه حادثه، امدادگران همچنان در حال عملیات جستجو و نجات هستند. حرکت تیم‌های امدادی به سمت منطقه حادثه ادامه دارد.»

حضور تیم‌های مرزبانی در محدوده وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری

سردار احمدعلی گودرزی در گفت وگو با ایسنا، درباره حضور مرزبانان در محل وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش اظهارکرد: پس از اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد حامل ریاست محترم جمهور تیم های مرزبانی نیز به حالت آماده‌باش درآمده و به همراه دیگر عوامل انتظامی از فرماندهی انتظامی استان و همچنین فراجا در عملیات جستجو مشارکت دارند. تیم های مرزبانی در نوار مرزی نیز استقرار دارند و همچون همیشه به حراست از مرزهای کشور می‌پردازند. جستجوها همچنان در کنار دیگر امدادگران ادامه دارد و تاکنون نشانه و آثاری یافت نشده است.

دو تن از عزیزان در این پرواز با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کردند

معاون اجرایی رئیس جمهور:نیم ساعت بعد از طی مسیر ارتباط بالگرد رئیس جمهور با دو بالگرد دیگر قطع میشود.پس از این اتفاق دو بالگرد منطقه را جست و جو کردند. نکته امیدوار کننده دیگر این است که محل حادثه تا شعاع دو کیلومتری توسط وزارت ارتباطات مشخص شده است.

دریافت سیگنال از بالگرد رییسی

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در گفت و گو با تسنیم گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد. هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم. ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد

بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران است.

این خبر به روزرسانی می‌شود....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha