۰ نفر

مالیات گرفتن بیشتر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 840852
مالیات گرفتن بیشتر شد

بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، در فروردین ماه امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سازمان مالیاتی، از مجموع درآمدهای مالیاتی یک‏ماهه امسال، ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در یک ماهه سال ۱۴۰۳، سهم مالیات مشاغل ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی، حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است

بر اساس گزارش عملکرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال، ۹۴۸ میلیارد تومان مالیات از شرکت‏های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است.

همچنین بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در فروردین ماه امسال وصول شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha