۰ نفر

بارش‌های رگباری در راه گلستان

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۲
کد خبر: 840506
بارش‌های رگباری در راه گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد برای استان خبر داد و افزود: در پی ورود سامانه بارشی شاهد تغییرات جوی از ظهر چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امان‌محمد کمالی عصر امروز با اعلام صدور هشدار سطح زرد «شماره ۴» سازمان هواشناسی برای استان گلستان، اظهار کرد: بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که از ظهر چهارشنبه «۱۹ اردیبهشت ماه» شاهد نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارندگی به همراه رگبار، رعد و برق و برخورد صاعقه، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ مخاطرات پیش‌بینی شده از اثرات فعالیت این سامانه است، ادامه داد: سامانه مذکور آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجتناب از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha