۱ نفر

رویداد نوآورانه استارتاپ‌های ایمنی و آتش‌نشانی؛

گامی بلند در جهت توسعه پایدار

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲
کد خبر: 840479
گامی بلند در جهت توسعه پایدار

تکنولوژی جهان به شکل خیره‌ کننده‌ای در حال رشد است و در حوزه‌های مختلف، بخصوص در حوزه ایمنی و آتش نشانی، کشورهای گوناگون در حال نوآوری و ابداع هستند. ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه، در تلاش است که از این قافله عقب نماند و از همین روست که رویدادهای مختلفی نیز شکل می‌گیرد که یکی از آن‌ها رویدادهای استارتاپی با ماهیت‌های مختلف و در زمینه‌های متفاوت است.

رویدادهای استارتاپی حاصل گردهمایی‌هایی است که به منظور یافتن ایده‌های خلاقانه و نوین و با رویکرد داوری، بررسی و شناخت طرح‌ها و ایده‌های متفاوت شکل می‌گیرد. در دل پایتخت نیز، رویدادی خیره‌کننده در حال شکل‌گیری است. استارتاپ‌های برتر در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی در بستری که از سوی سازمان آتش‌نشانی، دانشگاه علمی کاربردی آتش نشانی و خدمات شهری، مجموعه‌های آریاکوپلینگ و آریاکوشاپادرا فراهم شده است، دست به نوآوری‌هایی زده‌اند که می‌تواند موانع تولید ملی را از میان بردارد و ایمنی جامعه را به سطحی جدید برساند.

گامی بلند در جهت توسعه پایدار

رویداد استارتاپی حوزه ایمنی و آتش نشانی، تا کنون دو مرحله از برگزاری‌اش را پشت سر گذاشته است. دور سوم این رویداد استارتاپی با عنوان "طراحی محصولات ایمنی و آتش‌نشانی" نیز به روز اختتامیه نزدیک می‌شود. این رویداد که توسط سازمان آتش نشانی تهران، دانشگاه جامع علمی کاربردی آتش نشانی، شرکت آریاکوپلینگ طراح و تولید کننده تجهیزات آتش نشانی و همکاری شرکت آریاکوشاپادرا در حال برگزاری است، شامل چند مرحله است.

در ابتدا سازمان‌های برگزار کننده اقدام به نشر اطلاعیه و فراخوان‌های عمومی شرکت در رویداد کردند. سپس آثار ارسالی که شامل ده‌ها طرح و ایده بود، توسط دبیرخانه رویداد دریافت شد و در دور نخست داوری، جهت بررسی‌های اولیه در اختیار داوران قرار گرفت. در این دور از داوری، نتایجی به این شرح حاصل شد: ده اثر به صورت مستقیم به مرحله نهایی راه یافتند، به تعدادی از آثار شانس دفاع مجدد داده شد و بخشی از آثار نیز حذف شدند. در دور دوم داوری، افرادی که اثرشان واجد شانس دفاع مجدد شده بود به صورت حضوری و آنلاین به دفاع از طرح‌ها و ایده‌های خود پرداختند و در نهایت بخشی از این آثار نیز به مرحله نهایی راه یافتند. مرحله نهایی یا اختتامیه رویداد نیز در تاریخ 18 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و داورانی از از سازمان آتش نشانی، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علمی کاربردی آتش نشانی و شرکت آریاکوپلینگ، نتایج بررسی‌های نهایی خود را اعلام خواهند کرد و در نهایت برگزیدگان این دور معرفی می‌شوند. سپهر صالحی تجریشی، مدیرعامل شرکت آریاکوپلینگ یکی از داوران این دور از رویداد است.

اختتامیه این رویداد سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه از ساعت 14 الی 17 در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود، ورود برای عموم افراد آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن آشنایی با ایده‌های برگزیده، شاهد حضور برجسته‌ترین متخصصان صنعت آتش‌نشانی، نوابغ صنعتی و برترین نخبه‌های دانشگاهی باشند و از نزدیک با دیدگاه‌های آنان آشنا شوند. از سویی، شرکت در چنین رویدادهایی فرصتی‌ است برای ایده‌پردازان، صاحبان صنایع کوچک و بزرگ، تولیدکنندگان، دانشجویان و سایر افراد، برای آشنایی با ایده‌های تکنولوژیک و بهره‌گیری از آن‌ها.

گامی بلند در جهت توسعه پایدار

آریاکوپلینگ به عنوان یکی از برگزارکنندگان این دور از رویداد، تا کنون با ارائه محصولات آتش نشانی مطابق با استانداردهای روز جهان و داشتن سبد محصولاتی که در برگیرنده‌ی تجهیزاتی است که برای اولین بار در ایران تولید شده‌اند، نشان داده است که چگونه می‌توان با تکیه بر دانش و فناوری داخلی، در عرصه جهانی رقابت کرد. این رویداد، که با رویکردی متمرکز بر نوآوری و توسعه پایدار برگزار شده، نمونه‌ای بارز از تلاش‌های مشترک برای رفع چالش‌های صنعت ایمنی و آتش‌نشانی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد، به وب‌سایت شرکت آریاکوپلینگ مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha